سردار سرلشگر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی روز دوشنبه در سخنرانی پایان راهپیمایی ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی شهروندان مشهدی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: آمریکا امروز بی‌آبروتر و ضعیف‌تر از ۴۰ سال پیش شده و دیگر توانایی تغییر چهره راهبردی را در منطقه و جهان به نفع خود ندارد.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به روندها، رویدادها و راهبردهای ۴۰ سال اخیر آمریکا و انقلاب اسلامی داشته باشیم می‌بینیم که ایران اسلامی و جبهه مقاومت قدرتمندتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: به برکت اسلام ناب محمدی، حول و قوه الهی، حضور ملت بزرگ ایران، رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری امپراطوری ظالمانه آمریکا رو به زوال است. وقتی رئیس جمهور آمریکا توسط نخست وزیر ژاپن نامه‌ای برای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرستاد، ایشان اجازه نداد آن نامه حتی خوانده شود. این برخورد، آمریکا را تحقیر کرد.

وی به ماهیت قدرت‌طلبی آمریکا از دوران ریاست جمهوری نیکسون تاکنون مبتنی بر حضور قوی‌تر سیاسی، نظامی و اقتصادی در خاورمیانه اشاره و بیان کرد: طی دوران جنگ تحمیلی در برخورد با آمریکا دیدگاه سازش به سرکردگی بنی‌صدر و نظریه مقاومت و ایستادگی با رهبری امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید چمران بود.

سردار سرلشگر رحیم‌صفوی اوضاع امروز منطقه خلیج فارس را مرو اشاره قرار داد و افزود: رئیس جمهور شارلاتان، بی‌ادب، بی‌خرد و بی‌اخلاق آمریکا بطور علنی می‌گوید نفت سوریه را می‌خواهد و هر ماه ۳۰ میلیون دلار از نفت متعلق به ملت و کشور سوریه را در ترکیه می‌فروشند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی ادامه داد: آمریکا با حمله نظامی به افغانستان و عراق، هزینه هفت تریلیون دلاری و کشته و زخمی شدن ۲۰ هزار نفر از نظامیانش هم به اهداف خود نرسید و امنیت، رفاه و آسایشی هم برای مردم این کشورها ایجاد نکرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح هدف راه‌اندازی گروههای تروریستی را مقابله با جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی ذکر و بیان کرد: ایجاد گروههای تروریستی و تکفیری نیز جز آواره کردن ۹ میلیون نفر و دست‌کم ۴۰۰ میلیارد دلار نابودی زیرساختهای آن کشورها چیزی در پی نداشت. آنها قصد داشتند دولتهای منطقه را ساقط کنند اما ایران اسلامی، جبهه مقاومت، ترکیه و روسیه نیز وقتی مقام معظم رهبری پوتین را توجیه کردند، به این جبهه پیوسته لذا آمریکا در رسیدن به اهدافش ناکام ماند.

دروغ بزرگ ترامپ

وی در ادامه گفت: هم‌اینک نیز آمریکا در عراق و لبنان فتنه بر پا کرده اما به فضل الهی و حضور مرجعیت عراق با شکست مواجه خواهد شد. مردم بیدار شده‌اند و دست آمریکا و صهیونیستها رو شده است. آمریکاییها می‌گویند البغدادی را کشته‌اند اما روسیه و سازمان ملل متحد آن باور نکرده‌اند زیرا این ادعای آمریکا را دروغ بزرگ ترامپ می‌دانند.

سردار سرلشگر رحیم‌صفوی افزود: آمریکا نمی‌تواند با صرف هزینه‌های کلان در این منطقه باقی بماند و مجبور به فرار و عقب نشینی است. ملتهای شجاع افغانستان و عراق نیز آمریکا را از کشورهایشان بیرون می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس عقلانیت سیاسی، امپراطوری ظالمانه محکوم به زوال، شکست و سقوط و افول آمریکا نیز مربوط به درون آن کشور است. نظام سرمایه‌داری و عملکرد ۱۰۰ سال اخیر آمریکا در حمله نظامیانش به ۸۰ کشور جهان چهره خوبی از واشنگتن برای ملتها به نمایش نگذاشته است. پس از تسخیر لانه جاسوسی مشخص شد مرکز خط دهی ترورهای شهید مفتح، مطهری و ناامنی در کردستان ایران از همان مکان بوده است. امروز سپاه پاسداران را تروریست می‌نامند و در مقابل از منافقان حمایت می‌کنند و آنها را از لیست تروریستها خارج کرده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح گفت: جریان استکباری، ظالمانه، قانون‌شکن، شرور و ضدانسانی به رهبری آمریکا، اسراییل، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی و عربی در مقابل جریان حق طلب و الهی قرار دارد. امروز حتی مردم ونزوئلا هم از مقاومت و ایستادگی ایران آموخته و در برابر آمریکا ایستاده‌اند.

وی همچنین وجود رهبران بی‌خرد را عامل شکست ملتها توصیف و بیان کرد: رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی که شخصیتی مقتدر، دوراندیش، حکیم، مدبر، متقی و دلسوز مردم هستند به انقلاب اسلامی عظمت بخشیده است. موتور محرک جهاد و مقاومت ملتها چنانچه با همه ظرفیتهایش فعال شود تومار آمریکا و بقای اسرائیل را در هم می‌پیچد.

سردار سرلشگر رحیم‌صفوی افزود: هم‌اینک جمعیت فقرای ساکن آمریکا به گفته سناتور سندرز به ۴۰ میلیون نفر از کل جمعیت ۳۳۰ میلیونی آن کشور رسیده است. همچنین بدهی ۱۹ تریلیون دلاری و هزینه‌های نظامی سالانه ۷۰۰ میلیارد دلاری وضعیت بدی را برای آمریکا رقم زده است.

وی ادامه داد: برخی اندیشمندان حوزه مباحث قدرت آینده جهان، معتقدند قدرت از غرب به سمت شرق جغرافیای جهان در حال تغییر است. در کنار قدرت روسیه، چین و هند قدرت جهان اسلام قرار دارد. فرهنگ و تمدن نوین اسلامی تا ۵۰ سال آینده شکل خواهد گرفت و این قدرت در برابر تمدن مادیگرای غرب پیروز می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح در ادامه سخنانش در پایان راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد، اسلامی ناب محمدی را الهام‌بخش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان توصیف و بیان کرد: قلب جهان اسلام انقلاب اسلامی و امام رضا(ع) است. پیوند ایران، عراق و سوریه نیز قلب جهان اسلام را توسعه می‌دهد.