سردار حسین اشتری روز دوشنبه در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید انتظامی گیلان در جمع خبرنگاران استان در رشت افزود: حضور پلیس در گمرکات، اثرات مثبتی داشته که مردم آن را مشاهده خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار پلیس امنیت اقتصادی از آغاز سال جاری ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی پلیس نوپایی است که طی این مدت کوتاه اقدامات خوبی بویژه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و ورود و خروج کالای قاچاق انجام داده است.

سردار اشتری افزود: پلیس امنیت اقتصادی تعداد قابل ملاحظه ای پرونده تشکیل داده که مورد توجه مرجع قضایی قرار گرفته و محکمه پسند بوده و تا پایان امسال نیز چند پروژه بزرگ را تحویل مقامات قضایی خواهد داد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی همچنین با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره ای و نیز دوایر مشاوره ای در کلانتری ها ادامه داد: مراکز مشاوره ای که از سال های گذشته بوده را تقویت کرده ایم و در حال حاضر ، در یک هزار کلانتری دوایر مشاوره ای و همچنین ۴۰ مرکز مشاوره ای در مراکز استان ها داریم.

سردار اشتری اظهار داشت: پرونده هایی که به این دوایر و مراکز مشاوره ای ارجاع شده؛ نتایج مثبتی داشته و بیش از ۷۰ درصد پرونده ها منجر به صلح شده که دیگر نیازی به ارسال آنها به مرجع قضایی نبوده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه موضوعات این پرونده ها در زمینه هایی همچون مسائل خانوادگی، اختلافات محلی و نزاع بوده، ابراز امیدواری کرد که با تقویت این مراکز و دوایر مشاوره ای، شاهد کاهش جرائم و پرونده ها در دادگاه ها باشیم.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش های سردار اسحافی، سردار ملکی به عنوان فرمانده جدید انتظامی گیلان معرفی شد.

پلیس امنیت اقتصادی، فروردین سال جاری در نیروی انتظامی تشکیل شد.

استقرار پلیس گمرک در مبادی رسمی کشور و کنترل بر فرایندهای تجاری از جمله وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.