مصطفی نوروزی روز سه شنبه افزود: بهره برداران باید برای جلوگیری از وقوع سیل و تخریب مزارع نسبت به تعمیر و لایروبی استخرهای رسوب گیر مزارع پرورش ماهیان اقدام کرده و مزارع خود را نیز بیمه کنند.

وی اظهارداشت: همچنین موتورهای برق اضطراری و پمپ های هواده و برگشت آب در مزارع پرورش ماهی را بازدید و از درست کارکردن آن ها اطمینان داشته باشند.

رئیس اداره شیلات سرپل ذهاب گفت: بازبینی کانال های آبگیری و مسیرهای عبور آب به ویژه در محل دریچه های ورودی و خروجی برای جلوگیری از مسدودشدن آن ها توسط شاخ و برگ گیاهان و رسوبات رودخانه ای لازم است.

وی تاکید کرد: بازدید از صافی ها، تورها و لوله های آبرسانی مزارع پرورش ماهی و جلوگیری از تشدید عوامل استرس زا را از دیگر نکات ضروری است که پرورش دهندگان باید آنها را رعایت کنند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, نوروزی ادامه داد: در شهرستان سرپل ذهاب ۱۲ مزارع و ابنیه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ تن در سال وجود دارد که در فروردین امسال با وقوع سیلاب در مجموع ۴۵۰ میلیون تومان خسارت به بخش شیلات وارد شد که انجام تدابیر لازم قبل از وقوع سیلاب و تخلیه استخرهای ماهی میزان خسارات وارده کاهش چشمگیری داشت.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.