دکتر محمود واعظی که در این بازدید از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و عنایت الله رحیمی استاندار فارس همراهی می‌شد، با ارائه توضیحات از سوی رئیس پالایشگاه و مدیر طرح در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.

شرکت پالایش پارسیان سپهر واقع در شهرستان مُهر با هدف استحصال محصولات گازی باارزش از گازهای غنی پارسیان در سال ۱۳۸۹ با مالکیت شرکت ملی گاز و شرکت انرژی سپهر تأسیس شد و عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است.
هم اکنون ۷۴ میلیون متر مکعب گاز غنی شامل هیدروکربن‌های ارزشمند متان، اتان، پروپان، بوتان و میعانات گازی این پالایشگاه در مدار مصرف بخش‌های مختلف تجاری، صنعتی و خانگی قرار می‌گیرد که با اجرای طرح استحصال اتان پارسیان که به گفته مدیر طرح تا ۶ ماه آینده تکمیل خواهد شد، متان مورد نیاز بخش‌های مزبور به چرخه مصرف منتقل شده و ضمن جلوگیری از سوخته شدن ۳.۳ میلیون تن فرآورده‌های ارزشمند شبکه گاز سراسری به عنوان خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و اهداف صادراتی استفاده خواهد شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, با شرایط تحریمی ایجاد شده توسط آمریکا برای ایران، اجرای طرح استحصال گاز اتان در این پالایشگاه ، مصداق بارز جلوگیری از خام‌سوزی و تحقق اقتصاد مقاومتی، شکست تحریم‌ها و همچنین یکی از مصادیق نگین تولید در سال رونق تولید خواهد بود.
پیش از این، دکتر اسحاق جهانگیری تیرماه گذشته در سفر به جنوب استان فارس با توجه به اهمیت مقوله اشتغال، بر لزوم رفع موانع پیش روی ۲ طرح مهم پترو پیمان دانا و طرح استحصال اتان شرکت پالایشگاه پارسیان سپهر شهرستان مُهر تاکید کرده بود.
رئیس دفتر رئیس جمهور پس از بازدید از پالایشگاه گاز پارسیان سپهر در شهرستان مُهر عازم لامرد دیگر شهرستان استان فارس شد.
شهرستان مهر در ۳۲۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.