به گزارش روز چهارشنبه جارچی اخبار از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت اله محمدی افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مهر گذشته ۱۳ هزار و ۲۴۸ پرواز به مقصد یا از مبداء فرودگاه کیش انجام و یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۳۵۰ مسافر توسط این پروازها در فرودگاه کیش تردد داشته اند که این آمار در همسنجی با مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش توضیح داد: از مجموع ۱۳ هزار و ۲۴۸ پرواز انجام شده در فرودگاه کیش تعداد پروازهای داخلی این فرودگاه در هفت ماهه اول سال جاری ۱۲ هزار و ۸۲۱ پرواز بوده است که در این مدت به یک میلیون و ۶۶۰ هزار و ۹۶ نفر مسافر مسیرهای داخلی در فرودگاه کیش خدمت رسانی شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه سهم پروازهای ورودی فرودگاه بین المللی کیش ۸۳۱ هزار و ۸۴ مسافر و سهم پروازهای خروجی این فرودگاه ۸۲۹ هزار و ۱۲ مسافر بوده است.

محمدی در خصوص پروازهای خارجی فرودگاه کیش نیز افزود: در ۷ ماه نخست امسال فرودگاه بین المللی کیش پذیرای نشست و برخاست ۴۲۷ پرواز بین‌ المللی بوده است و ۲۶ هزار و ۲۵۴ نفر مسافر از طریق این پروازها در مسیرهای بین المللی از طریق فرودگاه کیش جابجا شده‌اند.

در هفت ماه سال ۹۷ یک میلیون و ۵۵۵ هزار و۵۸۲ مسافر از طریق ۱۲ هزار و ۴۵۰ پرواز داخلی وخارجی در فرودگاه جزیره کیش تردد داشته اند.

فرودگاه بین المللی جزیره کیش پس از فرودگاه های امام خمینی (ره)، مهرآباد تهران و شهید هاشمی نژاد مشهد، چهارمین فرودگاه پرتردد کشور است.