رئیس گروه برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهید باهنر کرمان روز پنجشنبه با اشاره به اینکه المپیاد بین‌المللی میکروالکترونیک سیناپسس گفت: این المپیاد هرسال در ۲ مرحله کشوری و بین‌المللی با تمرکز بر طراحی و تست مدارهای دیجیتال برگزار می‌شو و با توجه به اینکه این المپیاد توسط یک شرکت مطرح و معتبر به نام سیناپسس برگزار می‌شود؛ فرصت بسیار ارزشمندی برای مطرح شدن دانشجویان و دانشگاه‌ها در مجامع علمی خارج از کشور است.

سعید اسماعیلی جعفرآبادی افزود: امسال چهاردهمین دوره این المپیاد در روز چهارشنبه ۱۰مهرماه ۹۸، در دانشگاه تهران برگزار شد که گلوریا سپنتا از دانشجویان ارشد الکترونیک موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد و به مرحله رقابت بین‌المللی این المپیاد راه یافت.

دبیر گروه الکترونیک دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز با اشاره به اهداف چهاردهمین المپیاد بین‌المللی میکروالکترونیک سیناپسس تصریح کرد: علاوه بر شناسایی نخبگان و الهام بخشی مهندسین جوان در حوزه الکترونیک، توسعه هرچه بیشتر دانش میکروالکترونیک در کشورهای شرکت‌کننده، افزایش علاقه به علم میکروالکترونیک در میان مهندسین جوان، شکل‌گیری گروه‌های فعال متشکل از متخصصین جوان، تشخیص سطح دانش در زمینه میکروالکترونیک برای ایجاد تغییرات لازم در برنامه‌های آموزشی است.

علی ماهانی گفت: بخش رقابت کشوری این المپیاد هرساله به میزبانی مرکز ICEEP در دانشگاه تهران و با حضور دانشجویان و محققین جوان زیر ۳۰ سال سراسر کشور برگزار می‌شود که نشان دهنده رقابت فشرده برای راهیابی به مرحله بین المللی این المپیاد است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, وی افزود: همچنین در سال گذشته رتبه اول کشوری را دانشجوی الکترونیک دانشگاه شهید باهنر کرمان کسب کرد و البته باید ذکر کنم که این دانشجویان مقطع کارشناسی را هم در دانشگاه شهیدباهنر پشت سرگذاشتند.

مرحله بین‌المللی این المپیاد ۱۳ آبانماه ۹۸ در ایروان پایتخت ارمنستان با حضور دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان مقام سوم کشور برگزار شد.