بخشدار ترکمانچای میانه در واکنش به تجمع شب گذشته عده‌ای از مردم این بخش در مقابل ساختمان بخشداری و اعتراض به تعلق نگرفتن چادر اسکان اضطراری، گفت: این چادرها تنها برای واحدهای تخریبی توزیع شده است.
رسول یعقوبی روز دوشنبه اظهار کرد: بیشتر معترضان از شهرنشینان این بخش بودند در حالیکه هیچ واحد مسکونی در حوزه شهری تخریب نشده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی از توزیع یکهزار فقره چادر اسکان اضطراری در مناطق روستایی بخش ترکمانچای میانه خبر داد و افزود: این چادرها بر اساس نیازسنجی انجام شده توسط دهیاری ها به نیازمندان واقعی تعلق گرفته است .
وی با اشاره به اینکه لاشه احشام تلف شده دفن شده است، گفت: انتظار می رود آواربرداری در روستای ورنکش که بیشترین تخریب را دارد تا پایان هفته به اتمام برسد .
یعقوبی از توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم در روستاهای این بخش به همت خیران و نهادهای امدادی خبرداد و گفت: از طرف ستاد اجرایی فرمان امام هم تامین ۱۰۰ واحد کانکس وعده داده شده است.
بر اساس مطالب منتشر شده در فضای مجازی از طرف روستائیان از جمله اهالی روستای خواجه غیاث، چادرهای اسکان اضطراری هلال احمر در مناطق شهری توزیع شده است و به این روستا یک فقره چادر هم تعلق نگرفته است .
زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند .
این زلزله ۵ فوتی به جا گذاشت که همه آنان از روستای ورنکش بخش ترکمانچای میانه بودند