به گزارش جارچی اخبارحیدر قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه زبان گویای مردم است و ما آن را بخشی از جامعه مدنی می‌دانیم. انتظار مردم این است که واقعیات جامعه با رعایت اصل بی‌طرفی منعکس شود و رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که سرعت و دقت فدای یکدیگر نشوند. رسانه‌ها در کشور اسلامی با رسانه‌های کشورهای غیردینی متفاوت هستند و تفاوتی ماهوی دارند که این تفاوت بیان می‌کند که هیچ‌گاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی افزود: امروز در شرایط متفاوتی قرار داریم و نظام سلطه تمام توان خود را برای ضربه به انقلاب اسلامی به کار گرفته است. در این شرایط مسئولیت رسانه‌ها مضاعف است و مسئولان هم در همین شرایط سخت کار می‌کنند. پس باید یک درک متقابل نسبت به یکدیگر داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، گفت: امروز امیدآفرینی و تلاش برای انسجام ملی وظیفه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: برنامه‌های انتخابات عملاً از چند ماه پیش با فعال‌سازی کمیته‌ها آغاز شده است و ۸ جلسه انتخاباتی در استان برگزار کرده‌ایم، اما روز شمار انتخابات و فرایند اصلی آن از ۱۰ آذر ماه با ثبت‌نام کاندیداها آغاز می‌شود.

همگانی است و در شرایط امروز باید از دسته‌بندی‌های گروهی پرهیز کرد و با تلاش مضاعف کشور را ساخت. هم اکنون به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم که این انتخابات در گام دوم انقلاب برگزار می‌شود. نباید مطالبه سازی کنیم .

قاسمی تصریح کرد: در انتخابات گذشته میزان مشارکت مردم در سطح کشور ۶۰ درصد بوده است که این رقم در جهان کم نظیر است. البته میانگین مشارکت مردم استان اصفهان در انتخابات، ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است که البته انتظار داریم در انتخابات پیش رو با کمک اصحاب رسانه این کسری جبران شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های انتخابات عملاً از چند ماه پیش با فعال‌سازی کمیته‌ها آغاز شده است و ۸ جلسه انتخاباتی در استان برگزار کرده‌ایم، اما روزشمار انتخابات و فرایند اصلی آن از ۱۰ آذرماه با ثبت‌نام کاندیداها آغاز می‌شود که این ثبت نام تا یک هفته ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در ادامه گفت: باید از سیاه و سفید کردن مسائل اجتناب کنیم چرا که هیچ چیزی مطلق نیست.

وی اظهار کرد: تاکنون برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در استان اصفهان هیچ قطعیتی ندارد و تنها ممکن است در تعدادی از شهرها انتخابات به شکل الکترونیک برگزار شود. البته دستگاه‌های احراز هویت در تمام شعب رأی‌گیری مستقر خواهند شد.

قاسمی ادامه داد: قانون چگونگی حضور خبرنگاران در روز انتخابات را مشخص کرده است و فکر نمی‌کنم منعی برای حضور اصحاب رسانه در روز انتخابات وجود داشته باشد.

وی گفت: در انتخابات گذشته مجلس در استان اصفهان ۲۸۰۰ صندوق رأی داشتیم که برای انتخابات این دوره با توجه به افزایش جمعیت چیزی حدود ۳ هزار صندوق اخذ رأی در استان خواهیم داشت. مشارکت بحثی همگانی است و تصورمان این است که مشارکت در اصفهان مانند دوره‌های قبل باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، با بیان اینکه فشارهای امروز نظام سلطه در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است، افزود: هیچگاه درآمد نفتی کشور این‌قدر کم نبوده است و به همین دلیل دولت به سمت صرفه‌جویی رفته است.

قاسمی با بیان اینکه برگزاری نشست با احزاب در این دوره از استانداری کمتر از گذشته نشده است، گفت: جلسات جدیدی با احزاب استان برگزار کرده‌ایم اما احزاب نباید فعالیتشان را به جلسات استانداری محدود کنند. قرار نیست ما به احزاب بگوییم چه کاری انجام دهند، احزاب باید خودشان جلسه بگذارند و از استانداری برای حضور در این جلسات دعوت کنند.

براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که از جمعیت استان حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرد(۵۱ درصد) و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار زن (۴۹ درصد) است و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.