به گزارش جارچی اخبار،علی اصغر اکبری در این خصوص گفت: با وجود پتانسیل‌های بالقوه بجستان در رده‌های مختلف رشته‌های ورزشی به دلیل کمبود زیرساخت‌های لازم امکان به فعلیت رساندن آن‌ها  فراهم نشده است.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های ورزشی بجستان متناسب با نیازهای این شهرستان افزایش نیافته و فضاهای ورزشی موجود از استاندارد و کیفیت لازم برخوردار نیستند و احداث سالن ورزشی مخصوص مسابقات در این شهرستان ضروری است.

وی گفت: علاوه بر لزوم استانداردسازی فضاهای موجود با توجه به ظرفیت‌های مناطق شهری و روستایی بجستان احداث ۱۰ خانه ورزش در روستاها و خانه تنیس ، دیواره صخره نوردی و پیست مناسب اسکیت از دیگر نیازهای ورزشی بجستان به شمار می‌رود.

اکبری افزود: با صرف ۶ میلیارد ریال اعتبار طرح‌های عمرانی ورزشی طی ۲ سال گذشته در بجستان اجرا شد که از جمله آنها می‌توان به احداث پیست رقابت‌های اسب سواری، خانه ورزش روستایی، دیوار کشی مجموعه ورزشی شهید عبدالهی و امثال آن  اشاره کرد.

وی اظهار داشت: طی این مدت ۱۵ خانه ورزش روستایی با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسیده است و سه زمین چمن مصنوعی نیز در این شهرستان در دست اجراست.

وی جلب مشارکت خیران ورزش یار را برای احداث و توسعه کمی و کیفی فضاهای ورزشی بجستان مهم دانست و گفت: خیران در کنار احداث فضاهای آموزشی به بخش ورزش هم توجه بیشتری داشته باشند.

اکبری افزود: احداث استخر سرپوشیده به عنوان یکی از نیازهای مهم بجستان طی ۱۰ سال گذشته به دلیل مشکلاتی متوقف شده و به اتمام نرسیده بود و به همین دلیل نوجوانان و جوانان بجستانی مجبور بودند برای استفاده از فضای مناسب به گناباد عزیمت کنند که با تلاش مسوولان ذیربط  این استخر در سال ۱۳۹۶ با هزینه حدود ۴۰ میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید و با این اقدام یکی از نیازهای مهم ورزشی مردم منطقه رفع شد.

رییس اداره ورزش و جوانان بجستان اظهار داشت: این  شهرستان در رشته های ورزشی شطرنج و ورزش‌های همگانی و روستایی و ورزش‌های بانوان و والیبال و فوتبال دارای استعدادهای خوبی است و طی ۲ سال گذشته به رتبه‌های نخست رقابت‌های کشوری و استانی دست یافته و یکی از سه شهرستان نخست استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی گفت: تعداد هیات‌های ورزشی بجستان طی ۲ سال گذشته از هشت به ۲۷ هیات افزایش یافته است.