به گزارش جارچی اخبار  به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، حجت‌الاسلام علی‌محمد اسلامی منش با بیان اینکه آموزش‌های فرهنگی طبق نیازهای دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی در قالب گروه‌های آموزشی مشخص‌ شده به جامعه هدف تحت حمایت ارائه می‌شود، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، کودکان، دانش آموزان، مستعدان اشتغال و خودکفایی، همسران جوان، طلاب و دانشجویان و سالمندان تحت حمایت از جمله مددجویان بهره‌مند از مباحث و برنامه‌های آموزشی کمیته امداد هستند.

وی افزود: مباحث آموزشی ارائه‌ شده به مددجویان تحت حمایت در زمینه اخلاق اسلامی، احکام، سبک زندگی، عقل معاش، آسیب‌های اجتماعی، فرزند پروری، مهارت‌های فردی، مهارت‌های زندگی، طلاق و آسیب‌های روانی، مشاوره حقوقی، مهارت‌های هنری، مناسبت‌های ملی و مذهبی، مهارت‌های مطالعه و نویسندگی، قرآن، بازدیدهای علمی، مشاوره و هدایت تحصیلی، آمادگی برای ازدواج، موفقیت در کسب‌وکار، فرزندان آسمانی، فرزند آوری و تربیت فرزند، کودکان اهل‌بیتی و .. است.

اسلامی منش بابیان اینکه بیشتر برنامه‌های آموزشی در محل کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد، مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، افزود: ۱۶۵۴ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت، ۸۵ نفر از دختران و پسران بازمانده از تحصیل، ۲۴۳ نفر از دختران و پسران مستعد ازدواج، ۱۶۹ کودک چهارتا هفت سال، ۹۲۵ دانش‌آموز دختر و پسر، ۲۱۳ نفر از مستعدان اشتغال و خودکفایی، ۱۱۳ زوج جوان، ۶۲ نفر از طلاب و دانشجویان و ۲۸۶ نفر از سالمندان طی سال ۹۷ از برنامه‌های آموزشی کمیته امداد بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: طی این مدت ۲۴۸ میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مددجویان هزینه شد که ۳۶ درصد هزینه‌های این بخش از محل اعتبارات دولتی و ۶۴ درصد کمک‌های مردمی و صدقات پرداخت‌ شده است.

به گزارش مهر، سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۷ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از برنامه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی این نهاد بهره‌مند شدند.