به گزارش جارچی اخبار،محمد خدادادی در شصت و نهمین جلسه رسمی شورای شهر تایباد که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نشتیفان در محل شورای تایباد برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدهای مکرر نماینده مردم، فرماندار و سایر مسولان وضعیت نامطلوب تنها بیمارستان این شهرستان مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات در دست اقدام است.

وی افزود: شوراها از بطن مردم انتخاب شده تا به مشکلات آنها رسیدگی کنند این که تنها بیمارستان شهرستان که بیماران بومی و شهرستان‌های همجوار را پوشش می‌دهد از ساختمانی قدیمی با بافت فرسوده و کمبود تجهیزات و پزشک مواجه است مشکل اساسی می‌باشد که رفع آن در دستور کار قرار گرفته است.

خدادادی بیان کرد: شهر تایباد با وسعت حدود ۱۳۲۲ هکتار از ۱۱۰ هکتار فضای سبز برخوردار است و دارای ۵۷ هزار نفر جمعیت شهری می‌باشد، سرانه فضای سبز این شهر ۱۶ متر بوده که از سرانه تعریف شده استان بالاتر و تا ۱۱ سال آینده تامین است.

وی مطرح کرد: درحال حاضر سه پارک تفریحی بزرگ شامل پارک هفت هکتاری مقابل بیمارستان، ۹ هکتاری شهدای گمنام و ۱۴ هکتاری طبیعت از پتانسیل‌های مطلوب این خطه مرزی بشمار می‌رود.

در ادامه شهردار تایباد گفت: از ابتدای امسال ۱۰۰ درصد خیابان‌های اصلی شهر آسفالت شده و مرمت و روکش آن انجام گرفته و خیابان‌های فرعی برحسب اولویت در دست اقدام است. تاکنون ۱۰۰ هزار و ۲۲۲ مترمربع از سطح خیابان‌های اصلی و فرعی با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال توسط واحد خدمات شهری این شهرداری آسفالت، روکش و مرمت شده است.

ایوب سیدالحسینی یکی از اقدامات موثر این شهرداری را جداسازی ۸۵ درصد آبیاری فضای سبز از آب شرب دانست و تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده فعالیت ۵۰۰  واحد تجاری در این شهر در حوزه‌های مختلف است که زمینه اشتغال پایدار را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده، همچنین مجتمع تجاری و اداری شهرداری واقع در خیابان امام خمینی که مدت ۱۰ سال بدلیل نبود اعتبار متوقف شد و از سال ۹۰ با جذب اعتبار دوباره مرحله احداث آن آغاز شده و اکنون در مرحله نازک کاری می‌باشد این مجتمع در ۲ طبقه تجاری و اداری در حال تکمیل شدن است.