نیره پیروزبخت روز سه شنبه در همایش تجلیل از برترین های کیفیت در کرج با بیان اینکه از جایگاه کنونی استانداردها درکشور راضی نیستیم، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که آحاد مردم نسبت به مساله استاندارد مطالبه گری کنند.

وی اضافه کرد: اگر مواد اولیه مورد نیاز کشورمان را به دلایلی از جمله تحریم نمی توانیم وارد کنیم، اما شرکت های دانش بنیان خوبی در کشور داریم که با استفاده از این ظرفیت می توانیم بخشی از نیازهای کشور را برطرف کنیم.

پیروز بخت با بیان اینکه استاندارد زیر بنای توسعه اقتصادی کشور است، خاطر نشان کرد: در این شرایط بد اقتصادی باید کمک ویژه ای برای نظام باشیم.

وی ادامه داد: اگر سیاست های گذشته از سوی سازمان ملی استاندارد پیاده می شدند شاید با خیلی از واحدها می بایست برخورد کنیم اما در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده، هدف ما این است که به کمک واحدهای تولیدی و صنعتی بیاییم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با بیان اینکه همه محصولات و کالاها بایستی استانداردهای لازم را داشته باشند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه میلیون ها شاغل در بخش خانگی و روستایی وجود دارد یکی از برنامه های امسال این است که هر چه بیشتر از این بخش ها حمایت شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا, پیروز بخت در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین استاندارد پنج روغن گیاهی توسط ایران خبر داد و گفت: این اتفاق خوب موجب شده تا نشان دهیم که در مقوله تدوین استاندارد در سطح جهانی نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.