مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت فاز اول نیروگاه خورشیدی میوه و تره بار اصفهان که قرار است توسط شهرداری اصفهان با مشارکت سرمایه گذار احداث شود، ۵۰۰ کیلووات است.  

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد مجیری با اشاره به احداث فاز اول نیروگاه خورشیدی در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر اصفهان، اظهار کرد: فراخوان احداث فاز اول این نیروگاه خورشیدی توسط سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری در رسانه ها اعلام شد که ‌آخرین تاریخ تحویل اسناد در تاریخ ۲۶ آذرماه است که سرمایه گذارانی که مایل باشند، می توانند در این خصوص سرمایه گذاری کنند.

وی ظرفیت فاز اول نیروگاه خورشیدی را در حدود ۵۰۰ کیلووات اعلام و تصریح کرد: این موضوع بستگی به تجهیزاتی دارد که قرار است در این نیروگاه به کار گرفته شود؛ هر چند حداقل هایی برای تجهیزات در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاری ۵۰ درصدی بخش خصوصی برای احداث نیروگاه خورشیدی 

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای این پروژه ۵ میلیارد تومان برآورد می شود، ادامه داد: ۵۰ درصد این مبلغ از سوی شهرداری اصفهان و ۵۰ درصد مابقی توسط سرمایه گذار تامین می شود. 

وی با تاکید بر اینکه برق تولید شده توسط این نیروگاه خورشیدی به اداره برق فروخته می شود، اضافه کرد: نیروگاه های خورشیدی دارای دو مدل «آف گرید» و «آن گرید» است که در مدل «آف گرید» برق تولید شده در باتری ذخیره می شود و در مدل «آن گرید» برق تولید شده به طور مستقیم روی شبکه می رود، برقی که در این نیروگاه خورشیدی تولید می شود، مدل «آن گرید» است.

مجیری با بیان اینکه این نیروگاه خورشیدی قرار است روی سقف تالار شماره ۲۶ میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان به مساحت سه هزار و ۹۰۰ متر مربع احداث شود، گفت: برای فازهای بعدی این نیروگاه دو تالار ۲۴ و ۲۵ میدان مرکزی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تالار ۲۵ میدان میوه و تره بار در حال ساخت است که برای فاز ۲ نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته شده و تالار ۲۴ نیز برای فاز سوم در نظر گرفته می شود. 

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان احداث نیروگاه خورشیدی را از چند جنبه حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران لازم است ۲۰ درصد از برق مصرفی دستگاه های اجرایی توسط انرژی های تجدید پذیر تامین شود، ‌هیئت وزیران با این الزام قصد دارد فعالیت هایی در این خصوص توسط دستگاه های اجرایی برای رعایت مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا انجام شود.  

وی اضافه کرد: در صورت تامین همه شرایط لازم، تا حدود دو ماه دیگر قرارداد احداث این نیروگاه خورشیدی منعقد می شود.