شاهرود_حسین بابامحمدی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ما در باره نمایشگاه نقاشی بیت نگار گفت: این نمایشگاه  رویدادی نو است ، سرودن شعر پس از پایان کار خوشنویسی یکی از ویژگی‌های شاخص  این هنرمند است.
وی با بیان این که در این نمایشگاه، ۲۰ اثر به نمایش گذاشته شده ، ادامه داد: نمایشگاه بیت‌نگار از ۱۴ تا ۲۰ آذرماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیب مجتمع فرهنگی هنری مهر برای بازدید علاقمندان این هنر دایر است.
مهدیان تصریح کرد: اشعار سمانه سنگچولی در قالب غزل،مثنوی و برگرفته از دریافت‌های این شاعر است.
وی افزود: شاعر بر آن است که شعر جدای از نقاشی نیست و استعاره قلمی است که شاعر در شعر با آن نقش می‌زند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرودخاطرنشان کرد: ملتمسات، مروارید قرن نهم، مثنوی سایه‌ها، نوآوری مروارید وآفتاب مثنوی از آثار منظوم ، مکتوب و نوشته های این شاعر است‌.
در شهرستان شاهرود  ۱۶۳ مرکز فرهنگی- هنری فعالیت می کنند ، بر اساس برنامه  این تعداد تا سال ۱۴۰۰ به ۴۱۸ مورد افزایش می‌یابد.
در شهرستان شاهرود۹ انجمن فرهنگی و هنری فعال و ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کنند.
به گزارش جارچی اخبار؛سمانه سنگچولی، هنرمند وصاحب نمایشگاه((بیت نگار)به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرده وگفت:اینکه شعرا شعر هایشان را از خلوت خویش بیرون آورند و در معرض مخاطبین قرار دهند و در واقع بتوانند با خوشنویسان و نقاش ها ی همبستگی ایجاد کنند. وی افزود:چون شعر جدااز هنر نقاشی نیست وقتی که نقاش غروب یا طلوعی را به تصویر میکشه شاعران را با قلم استهاره و تشبیه ترسیم می کند.
سنگچولی گفت: امید است که به عنوان کوچکترین اعضای خانواده هنر بتوانم با برگزاری نمایشگاه شعر در مراکز استان زمینه ای را حاصل کنم تا شعرهای شاعران به مخاطبین برسد.