رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تفکر بسیج و فرهنگ بسیجی مورد تاکید امام راحل(ره) ، باید به یک فرهنگ عامه مردم تبدیل شود.
به گزارش جارچی اخبار، مهندس اکبر فتحی در جلسه شورای پایگاه ۵۷ فجر سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی که در اتاق جلسه برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان معمار و طراح تفکر بسیجی در جامعه ایرانی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بیان این مطلب افزود: بسیج در ادوار و مقاطع حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و مطلوبی بر جای گذاشته است، هر روز که از عمر پربرکت حکومت اسلامی می گذرد اهمیت بسیج و نیروهای مردمی در حفظ و حراست از آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی و اجرای احکام اسلامی در جامعه بیشتر و بیشتر خودنمایی می کند.
مهندس فتحی، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آینده نگری و وسعت دید، توانست تفکر بسیجی و فرهنگ بسیج را در کشور نهادینه نماید، تفکری که از بدو تشکیل تا به الآن تاثیرات چشمگیری در جامعه ایرانی داشته است.
وی ادامه داد: باید در ارزیابی ها و انجام وظایف قانونی خود این مهم را در نظر داشته باشیم که تا چه حد توانسته ایم تفکر بسیجی و فرهنگ بسیج را در حوزه های کاری خود عملیاتی نمائیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: بسیج به عنوان الگویی عملی در راستای حل مسائل و مشکلات کشور ورود پیدا می کند، کارهایی که خارج از دست مردم عادی است به دست توانمند بسیج و نیروهای بسیجی انجام می شود.
وی به سلامت اداری و سالم سازی محیط اداری اشاره کرد و گفت: انتظار داریم اعضای محترم بسیج در اولین اقدام اجرایی به عنوان الگو و پایلوت، این امر را در بین اعضای بسیجی شروع کرده و در مراحل بعدی به بحث امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند.
مهندس فتحی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بسیج و نیروهای بسیجی اشاره کرد و افزود: از نگاه رهبری معظم انقلاب، بسیج لشگر مخلص خداست یعنی بسیجیان فقط برای رضای پروردگار متعال انجام وظیفه می کنند نه برای رضای خلق خدا.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، بیان داشت: بسیج و تفکر بسیجی چه در بین نیروهای اصلاح طلب و چه در بین اصولگرایان یکسان و یکنواخت است، اگر حرکت و اقدامات این دو جناح منصفانه و در راستای اعتلای اهداف نظام باشد بسیج از هر دو جناح مطرح در شالوده حکومت اسلامی پشتیبانی و حمایت می کند.
وی تاکید کرد: انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی باید در اولویت کاری بسیج باشد، تبلیغ، تذکر و یادآوری جانفشانی ها و از جان گذشتگی شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای حرم و شهدای امنیت، می تواند در روشنگری و تنوین افکار عمومی و مخصوصاً جوانان این مرز و بوم مفید و موثر باشد و بایستی توجه ویژه ای به این موارد اعمال گردد.
مهندس فتحی برگزاری اردوهای فرهنگی و هنری و اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب و غرب کشور را جهت ترویج تفکر بسیجی ضروری دانست.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود گفت: به گفته بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و جهاد دو بال انقلاب هستند لذا وظایف و مسئولیت ما جهت فرهنگ سازی تفکر بسیجی در بین اقشار مختلف مردم نسبت به سایر سازمانهای دولتی سنگین تر و بیشتر است.