سمانه سنگچولی گفت: هر اثر ارزش خاص خود را دارد ،آن اثری که پیش زمینه اش تفکر باشد بسیار با ارزش است، وی در ادامه اظهار داشت: درک هنرکمتر از خلق اثر هنری نیست، مردم شاهرود بسیار مهربان ، مهمان نواز، هنر پرور و هنر شناس هستند و شاهرود شهری عالم خیز است و از شاهرود به تمام نقاط استان سمنان سفر خواهم کرد و هنرم را به نمایش خواهم گذاشت با این هدف که برای شعر هم می شود نمایشگاه برپاکرد،همینطور که شعر را با موسیقی تلفیق داده ایم.
خالق آثار نمایشگاه بیت نگار بیان داشت: با مضمون های حکمی، عاشقانه، عارفانه و تضمین گرفته از آیات قرآن از شعر به نقاشی رسیدم و این به عنوان شغل من محسوب نمی شود بلکه برای علاقه انجام می دهم.
شایان ذکراست نمایشگاه شعر نقاشی سمانه سنگچولی نقاش و شاعر مطرح کشور با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گالری سیب مجمتع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گشایش یافته است.
به گزارش جارچی اخبار؛ رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در گفت و گو با خبرنگار ما در باره نمایشگاه نقاشی بیت نگار گفت: این نمایشگاه  رویدادی نو است ، سرودن شعر پس از پایان کار خوشنویسی یکی از ویژگی‌های شاخص  این هنرمند است.
وی با بیان این که در این نمایشگاه، ۲۰ اثر به نمایش گذاشته شده ، ادامه داد: نمایشگاه بیت‌نگار از ۱۴ تا ۲۰ آذرماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیب مجتمع فرهنگی هنری مهر برای بازدید علاقمندان این هنر دایر است.
مهدیان تصریح کرد: اشعار سمانه سنگچولی در قالب غزل،مثنوی و برگرفته از دریافت‌های این شاعر است.
وی افزود: شاعر بر آن است که شعر جدای از نقاشی نیست و استعاره قلمی است که شاعر در شعر با آن نقش می‌زند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرودخاطرنشان کرد: ملتمسات، مروارید قرن نهم، مثنوی سایه‌ها، نوآوری مروارید وآفتاب مثنوی از آثار منظوم ، مکتوب و نوشته های این شاعر است‌.
در شهرستان شاهرود۹ انجمن فرهنگی و هنری فعال و ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کنند.