فرماندار اسکو با اشاره به اجرای مصوبات احیای دریاچه ارومیه در این شهرستان گفت: اجرای طرح های کشاورزی کم آب‌بر مثل کاشت پسته، اقتصاد این شهرستان به ویژه منطقه ایلخچی را متحول کرده است.
به گزارش جارچی اخبار، بابک رضی منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال حدود ۱۰۰ تن پسته در ۷۵ هکتاراز باغات پسته شهرستان اسکو برداشت شده که تلاش می کنیم که ۳۲۰ هکتار نیز به وسعت آن اضافه شود.
وی افزود: پرورش پسته و نهال کاری اشتغال خوبی را در کنار رویکرد اقتصادی آن در شهرستان ایجاد کرده و در مجموع موجب کاهش مصرف آب کشاورزی در حد قابل قبولی شده است.
رضی منش همچنین با بیان اینکه در کاشت کلزا نیز مقام اول را در آذربایجان شرقی داریم، ادامه داد: امسال ۱۲۰۰ تن کلزا در شهرستان اسکو تولید شده و حدود ۶۵۰ هکتار به کاشت این محصول راهبردی اختصاص یافته است.
اسکو قطب تولید گردوی آذربایجان‌شرقی است.
رضی منش همچنین اظهار کرد: چهار هزار و ۲۰۰ تن میزان تولید سالانه گردو در شهرستان اسکو است که اشتغال خوبی در منطقه ایجاد کرده و به عنوان محصول شناخته شده این منطقه به لحاظ کیفیت و کمیت مطرح است.
فرماندار اسکو افزود: این مقدار محصول در یکهزار و ۲۴۰ هکتار سطح زیرکشت درختان گردوی شهرستان به عمل آمده و جزو محصول شاخص منطقه محسوب می شود که تلاش می کنیم فرآوری مناسب روی این محصول انجام شود و بسته بندی چشم نواز داشته باشد.
رضی منش همچنین شهرستان اسکو را قطب تولید گل محمدی در آذربایجان شرقی اعلام و اظهار کرد: در تولید این گل در استان مقام نخست را داریم و سالانه جشنواره گل محمدی در روستای گردشگری «گنبرف» برگزار می شود.
فرماندار اسکو ادامه داد: تولید گل محمدی در این شهرستان ۲ هزار و ۱۰۰ تن بوده که در ۷۰۰ هکتار کشت و به ثمر رسیده است.
شهرستان اسکو با حدود ۹۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع است.