فرماندار شهرستان تبریز از ثبت نام ۳۲۸ نفر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس، بهروز مهدوی امشب در پایان آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان یازوهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اظهار کرد: آمار هنوز نهایی نشده است زیرا هنوز ثبت‌نام‌های قبل ساعت ۱۸ در وزارت کشور به اتمام نرسیده و احتمال اینکه افرادی در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو در وزارت کشور ثبت‌نام کنند و هنوز اطلاعات آنها به دست ما نرسیده است.
وی گفت: در روز پایانی ۱۴۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این میان ۱۷ درصد زن و ۸۳ درصد مرد است.
فرماندار تبریز ابراز کرد: در مجموع ۳۲۸ نفر از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو برای مجلس یازدهم ثبت‌نام نهایی کرده‌اند که ۸ نفر در حال ثبت‌نام است که احتمال تائید و عدم تائید مدارک آنها وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع کل ثبت‌نام‌ها ۱۳ درصد زن و ۸۸ درصد آقا است.
مهدوی ادامه داد: ترویب تحصیلات داوطلبان به تریب ۲۵۷ نفر کارشناسی‌ارشد، ۴۴ نفر دکترا، ۱۹ نفر کارشناسی با سابقه ایثار و ۸ نفر حوزوی است.
وی بیان کرد: بیشترین ترکیب سنی داوطلبان نیز بین ۳۶ تا ۴۰ سال بوده و بیشترین گروه شغلی نیز کارمند و آزاد است.
فرماندار تبریز افزود: از میان ثبت‌نام کنندگان ۲۰ درصد ایثارگر و ۸۰ درصد غیرایثارگر هستند.
وی تشریح کرد: از لحاظ سابقه نمایندگی ۳ درصد یعنی ۱۰ نفر و ۹۷ درصد بدون سابقه یعنی ۳۱۸ نفر بودند.
مهدوی یادآور شد: از میان ثبت‌نام کنندگان داوطلبی در دوره‌های گذشته ۱۷ درصد دارای سابقه داوطلبی و ۸۳ درصد یعنی ۲۷۱ نفر بدون سابقه هستند.
وی با تاکید بر اینکه تعداد ثبت‌نام کنندگان در این دوره نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته است، گفت: ۲۸۳ نفر در مجلس دهم و ۳۲۸ نفر تا الان در مجلس یازدهم ثبت‌نام کرده است.
فرماندار تبریز متذکر شد: کل داوطلبان هنوز نهایی نشده است ولی تعداد داوطلبان در کل کشور ۱۴ هزار و ۹۹۸ نفر است.
وی ابراز کرد: میزان رقابت در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نسبت به کرسی در تبریز ۵۵ نفر به ازای هر کرسی است.
مهدوی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد مشکل در مدرک تحصیلی یکی از کاندیداهای نظامی استان گفت: مشکل حل نشد و امکان ثبت‌نام برای وی وجود ندارد.