۷۷ درصد مجموع بودجه شهرداری مرکز و مناطق ۱۰ گانه تبریز در دوره هفت ماهه سپری شده از سال ۹۸ محقق شده است.
به گزارش جارچی اخبار، بر اساس اعلام معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز، ۷۷ درصد مجموع بودجه شهرداری مرکز و مناطق ۱۰ گانه تبریز در دوره هفت ماهه سپری شده از سال ۹۸ محقق شده که این آمار نسبت به سه سال گذشته رشد بیش از ۱۵ درصدی داشته است.
این آمار در حالی حاکی از رشد چشمگیر دارد که مجموع بودجه تحقق یافته شهرداری مرکز و مناطق ۱۰ گانه تبریز در مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد، دو سال قبل ۵۶ درصد و سه سال قبل ۶۱ درصد بوده است.
از مجموع ۷۷ درصد بودجه محقق شده شهرداری تبریز در دوره هفت ماهه، ۵۹ درصد نقدی و ۱۸ درصد غیر نقدی حاصل شده است و این میزان افزایش به ویژه از نظر بودجه نقدی، از تلاش مضاعف شهرداری های مناطق و مرکز برای کسب درآمد حکایت دارد.
در رده بندی میزان تحقق بودجه شهرداری های مناطق تبریز طی دوره هفت ماهه سپری شده از سال جاری، شهرداری منطقه ۹ با تحقق ۱۵۳ درصدی بودجه نسبت به مصوب دوره، بهترین عملکرد را داشته و شهرداری مرکز با ۱۲۸ درصد، منطقه پنج با ۹۱ درصد، مناطق شش و هفت با ۷۲ درصد، منطقه ۱۰ با ۶۰ درصد، منطقه سه با ۵۹ درصد، منطقه با ۵۴ درصد، منطقه هشت با ۵۳ درصد و مناطق یک و چهار با ۴۴ دردصد در رده های بعدی قرار دارند.
در سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری تبریز نیز درصد تحقق بودجه نسبت به مصوب دوره در قیاس با مدت مشابه های سال های گذشته رشدی قابل توجه داشته است و این رقم به ۸۰ درصد رسیده است. این در شرایطی است که درصد تحقق بودجه سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری تبریز در دوره هفت ماهه سال گذشته ۵۸ درصد، دو سال قبل ۵۴ درصد و سه سال قبل ۳۸ درصد بوده است.
در رده بندی درآمدهای سازمان ها و شرکت های وابسته طی دوره هفت ماهه سپری شده از سال جاری سازمان عمران با ۱۱۶ درصدی بودجه نسبت به مصوب دوره عملکرد بهتری نسبت به سایر سازمان ها داشته است و سازمان آرامستان ها با ۱۰۸ درصد، سازمان کشتارگاه صنعتی با ۱۰۷ درصد، سازمان قطار شهری تبریز و حومه با ۱۰۱ درصد، سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات با ۹۶ درصد، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۹۳ درصد، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی با ۹۰ درصد، سازمان حمل و نقل و ترافیک با ۸۸ درصد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با ۸۶ درصد، سازمان پارکها و فضای سبز با ۸۳ درصد، سازمان پایانه های مسافربری با ۷۸ درصد، سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت با ۷۶ درصد، سازمان مدیریت حمل و نقل بار با ۶۷ درصد، سازمان عمران و توسعه آذربایجان با ۶۶ درصد، سازمان میادین و سازماندهی مشاغل شهری با ۶۲ درصد، سازمان زیباسازی با ۶۰ درصد، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با ۳۹ درصد و سازمان مدیریت پسماند با ۱۵ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
آمار ارائه شده نشان می دهد که شهرداری مرکز، شهرداری های مناطق، سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تبریز در این مقطع زمانی از سال و با وجود تنگنای مالی و وضعیت اقتصادی کشور، در تحقق بودجه نسبت به دوره مصوب، موفق عمل کرده اند.