با حضور مربیان کتابخانه‌های پستی و سیار شهری و روستایی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، نخستین گردهمایی مربیان پستی و سیار در مجتمع کانون تبریز برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس ، مدیرکل کانون پرورش فکری استان آذربایجان شرقی امروز در نخستین گردهمایی مربیان پستی و سیار کانون پرورش فکری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اهمیت فعالیت مراکز سیار شهری و روستایی کانون و لزوم کیفیت بخشی به این فعالیت‌ها جزو الزامات است.
علی بینش، ادامه داد: افزایش مراکز سیار کانون پرورش فکری از نیازهای کنونی برای افزایش خدمات به کودکان و نوجوانان می‌‌باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان با بیان اینکه کتابخانه‌های سیار و پستی، بخشی از هویت کانون هستند و فعالیت‌های آن اثرگذار و ماندگار در بین مخاطبان است، گفت: بالغ بر ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی-هنری اعم از سیار، پستی و ثابت در کشور وجود دارد که در استان ما نیز در حال حاضر ۲۴ کتابخانه ثابت، چهار کتابخانه پستی و پنج کتابخانه سیار شهری و روستایی مشغول به فعالیت است.
بینش با اشاره بر اینکه فعالیت مراکز سیار مورد استقبال فراوان کودکان و نوجوانان می‌باشد، افزود: این مراکز در قالب خودروهای مینی‌بوس با همه تجهیزات کتابخانه‌ای و آموزشی در توسعه خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی دارند.
وی در ادامه توسعه کتابخانه‌های سیار را از جمله اهداف توسعه‎ای کانون پرورشی فکری استان برشمرد و گفت: با توجه به دسترسی نداشتن بسیاری از کودکان به کتاب، قصد داریم تا با توسعه مراکز به کودکان ارائه خدمت کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان کاربرد کتابخانه‌های پستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این روش، تعدادی کتاب در پاکت‎های پستی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم ارسال شده و کودکان هم کتاب‌ها را پس از مطالعه در پاکت اضافی که ارسال شده است، قرار داده و به ما بازمی‌گردانند.
وی افزود: شهرستان‌های تبریز، مرند، میانه و اهر تحت پوشش کتابخانه‌های پستی بوده و کودکان در این روش هم کتاب و هم مطالب خواندنی دریافت می‌کنند.
بینش در ادامه با تشریح برنامه‌های امداد فرهنگی کانون در قالب «پیک امید» و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برای ادامه این فعالیت‌ها در مناطق محروم از مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری خواست، شناسایی مناطق محروم و کم‌برخوردار را اولویت کاری خود قرارداده و با هماهنگی با دفتر استان به ارائه فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق بپردازند.