یزد ـ رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از امروز توسط ۲۱ هیئت اجرایی در یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخباراز یزد  احمد ترحمی پیش از ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به اتمام مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس در روز گذشته اظهار داشت: پس از پایان ثبت نام ها، کار بررسی صلاحیت داوطلبان آغاز می شود که این اقدام از امروز توسط ۲۱ هیئت اجرایی در سراسر استان آغاز شده است.

وی عنوان کرد: کار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس طی ۱۰ روز با استعلام از مراجع چهارگانه انجام می شود و نتیجه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

ترحمی ادامه داد: در ۱۰ شهرستان و ۱۱ بخش مستقل، هیئت های اجرایی تشکیل و در جلساتی ۱۱ نفر به عنوان اعضای این هیئت ها انتخاب شدند و در مجموع ۲۱ هیئت اجرایی شکل گرفته است که این استعلام ها را انجام می دهند..

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه ۲۱۴ نفر مرد و ۲۲ نفر زن در چهار حوزه انتخابیه ثبت نام کردند، بیان کرد: در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن نیز ۱۲۴ نفر ثبت نام نهایی کردند که ۱۶ نفر زن و ۱۰۸ نفر مرد و ۱۰ نفر باید مدارک خود را در مهلت امروز و فردا تکمیل کنند.

ترحمی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس دهم ۱۷۲ نفر شامل ۱۵۸ مرد و ۱۴ زن داوطلب شده بودند با اشاره به سطح تحصیلات داوطلبان مجلس یازدهم گفت: فوق لیسانس  ۱۷۹ نفر، دکترا ۳۶ نفر، حوزوی ۱۲ نفر و لیسانس ۹ نفر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: در ۲۱ دی‌ماه فرایند تایید یا رد صلاحیت‌ها اعلام خواهد شد و داوطلبان می‌توانند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند که ۱۰ روز تا ۱۱ بهمن ماه مهلت پاسخ شورای نگهبان خواهد بود و در نهایت ۲۲ بهمن ماه زمان اعلام قطعی نامزدها توسط وزارت کشور است که به فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده از ۲۳ بهمن ماه اعلام رسمی می شود و تبلیغات انتخاباتی نیز از ۲۴ بهمن تا ۳۰ بهمن انجام خواهد شد.