محسن خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این مه غلیظ هم‌اکنون تردد در این گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی این شهرستان را با مشکل مواجه و رانندگان را مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن کرده‌است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در گردنه‌های «قره‌بلاغ» در محور مهاباد – بوکان، «جواله‌شان» و «زمزیران» در محور مهاباد – سردشت و محدوده «سدحسنلو» در محور مهاباد – ارومیه به علت مه غلیظ، دید افقی به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته‌است.

وی افزود: تردد در سایر محورهای این شهرستان روان بوده و راهداران برای کمک به رانندگان و مسافران در ایستگاه‌های جاده ای این شهرستان مستقر هستند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو را بررسی و پس از آن اقدام به مسافرت کنند.

خادمی از رانندگان خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد – سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد – بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد بر اثر ورود امواج بارشی زودگذر از روز پنج‌شنبه هفته قبل به منطقه، بارش پراکنده برف و باران به همراه پدیده مه‌گرفتگی در برخی مناطق جنوب آذربایجان‌غربی تا پایان امروز تداوم دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.