محمدهادی مرعشی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: بعد از انتشار اخباری از مشاهده قرص در کیک در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بلافاصله موضوع از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ایرانشهر و زاهدان برای راستی آزمایی مورد پیگیری قرار گرفت، با توجه به اینکه اعلام شده بود در هرمزگان مارک مشخصی مشاهده شده، در چابهار سیستان و بلوچستان یک انبار به دستور دادستان چابهار پلمب و از طریق دادستان مرکز استان نیز موضوع پیگیری و انبار به دقت بررسی شد.

وی افزود: کارتن های متعددی به عنوان نمونه از قسمت های مختلف این انبار مورد بازرسی و بررسی قرار گرفت اما هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع کیک‌های آلوده و منشاء انتشار خبر آن از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان در حال پیگیری است.

وی گفت: ابتدای امر تصور بر این بود که فقط در هرمزگان و سیستان و بلوچستان این موضوع وجود دارد ولی آنچه که در خبرها منتشر شد در آذربایجان غربی و کرمانشاه نیز این کیک ها مشاهده شده است، این مساله نشان می داد که یک کار هدفمندی در حال انجام است.

سخنگوی شورای تامین سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هنوز ما در استان سیستان و بلوچستان به یک نظر قطعی در مورد این که تیمهایی در استان اقدام به اینکار می‌کنند، نرسیده‌ایم اما موضوع در دست پیگیری است حتما بعد از رسیدن به نظر و نتیجه قطعی به استحضار هموطنان خواهد رسید.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، مرعشی تصریح کرد: توصیه ما این است که فعلا در سطح مدارس و در مصرف اینگونه موارد مثل کیک و امثال آن دقت بیشتری شود و چنانچه مورد مشکوکی دیده شد مستندات آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مخصوصا معاونت های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان گزارش کنند ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از طریق معاونت غذا و دارو پیگیر این است که نتیجه قرص هایی که در سطح کشور مشاهده شده به ما اعلام کنند که مشخص شود اینها چه مصارفی دارد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این در حالیست که در سطح استان هیچ موردی از مسمومیت دانش آموزان و مردم از مصرف کیک گزارش نشده و مشخصا اینها جو سازی در سطح استان است و ما به مورد ویژه ای که قابل پیگیری امنیتی باشد نرسیده‌ایم.

به گزارش ایرنا و بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تأیید کند این کیک‌ها در اندازه وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت در این باره اعلام کرد: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک‌های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.