محمدرضا مشایخی روز شنبه در گفت و گو با ما در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده، روند اسکان موقت و شروع بازسازی مناطق زلزله زده با بیان اینکه ۱۵۸۳ نفر از لحاظ اسکان موقت تعیین تکلیف شده اند، گفت: در خصوص اسکان دائمی ۴۰۷ فقره پروانه احداث صادر شده همچنین ۱۷۰۰ پرونده تشکیل و ۴۰۷ نفر برای اخذ تسهیلات اسکان دائم به بانک مربوطه معرفی شده اند که ۱۸۰ مورد عقد قرارداد شده و کار احداث ۶۰ واحد در مراحل پی کنی؛ فونداسیون، قالب بندی و اسکلت بندی است.

وی از فعالیت ۵۸ دستگاه ماشین آلات در مناطق زلزله زده برای آماربرداری و تدارک دو انبار دپوی مصالح ساختمانی اعم از سیمان، بلوک، آجر و آهن آلات در شهر ترک مرکز بخش کندوان و روستای صومعه علیا در بخش ترکمنچای به جهت دسترسی و حمل آسان به مناطق زلزله زده خبر داد.

مشایخی از مردم مناطق زلزله زده به خاطر بردباری و همکاری با عوامل امدادی و عوامل بازسازی منازل مسکونی و حمایت و همراهی با ستاد بحران تقدیر کرد و از آنان خواست تا به جهت حفظ جان خود و خانواده تمامی موارد ایمنی را در مکان های اسکان موقت رعایت کنند.

فرماندار ویژه میانه از مردم خواستتا با عدم همکاری با افراد غیر مسوول که تنها هدفشان سوء استفاده و سیاه نمایی مسایل است اجازه سوء استفاده به این افراد را ندهند.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، زلزله ۱۷ آبان آذربایجان شرقی به مرکزیت ترک میانه موجب جان باختن ۵ نفر و آسیب ۵ هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد و در حال حاضر در حدود ۱۲ هزار نفر در وضعیت اسکان موقت زندگی می کنند.