محسن هاشمی روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران توضیح داد: اواخر هفته گذشته، جلسه ای مهمی در حضور معاونت اول ریاست جمهوری و با حضور همه دستگاهها و سازمانهای مرتبط با سیستم حمل ونقل عمومی از جمله وزرای نفت، صمت، راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس صندوق توسعه ملی، معاون وزارت کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: این جلسه موجب اتخاذ تصمیمات مناسبی در جهت تامین ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای تهران و قطارهای مورد نیاز مترو شد که جا دارد از جهانگیری بابت اهتمام نسبت به موضوع حمل ونقل عمومی تهران و دستورات قاطع به دستگاه‌های مسئول قدردانی کنیم.

به گفته هاشمی، با برگزاری این جلسه و مصوبات آن، ناهماهنگی های بین دستگاه‌ها برطرف شده و دستگاه‌های موثر در این موضوع در بالاترین سطح، پذیرفتند که هماهنگی لازم را جهت اجرایی شدن اقدامات صورت دهند.

وی افزود: از این مرحله به بعد نقش مدیریت شهری تهران در پیگیری و تسریع در اقدامات اجرایی مورد انتظار است که امیدواریم با انعقاد قرارداد تولید اتوبوس با کارخانه های سازنده و انعقاد قرارداد تولید قطارهای مترو با واگن سازان داخلی، مراحل تولید بخش داخلی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران هرچه سریعتر آغاز شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین انتخاب مجدد الویری، عضو شورای شهر تهران را به سمت ریاست شورای عالی استانها را تبریک گفت.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی اظهار امیدواری کرد: شورایعالی استان‌ها در سال جدید بتواند با پیگیری معضلات اساسی شوراها در حوزه های مختلفی نظیر موضوع مالیات برارزش افزوده، شورایاری ها، کمک دولت به سیستم حمل ونقل عمومی و لوایح بنیادی، نقش برجسته تری در بهبود حکمرانی شهری ایفا کند.

هاشمی همچنین از زحمات پورسیدآقایی در معاونت حمل ونقل شهرداری تهران قدردانی کرد.