مهدی تاج روز دوشنبه در مجمع انتخابات رییس هیات فوتبال کردستان اظهار داشت: براساس این قرارداد، ۳۵ درصد درآمد حاصل از حق پخش مسابقات به صدا و سیما و ۶۵ درصد آن به حوزه فوتبال اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه جزییات این قراداد تا ۱۵ روز آینده اعلام می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم با این کار، زمینه توسعه هر چه بیشتر فوتبال در کشور فراهم شود ضمن اینکه به طور قطع کمک بسیار خوبی از لحاظ مالی برای این ورزش خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال به مشکلات و فضاهای ایجاد شده مربوط به تیم ملی و انصراف سرمربی بلژیکی از ادامه همکاری اشاره کرد و افزود: قرارداد با سرمربی تیم ملی قطعی نبود و ما تا سه ماه زمان داریم که قرارداد را فسخ کنیم و از این بابت نگرانی وجود ندارد بنابراین ایجاد فضای مغشوش و پخش شایعات به نفع فوتبال کشور نیست.

وی با بیان اینکه فدراسیون در تنگنا قرار دارد و یادآور شد: تاکنون پنج دوره به جام جهانی صعود کرده‌ و راه را می‌شناسیم، بنابراین باز هم صعود مقتدرانه‌ای خواهیم داشت.
مهدی تاج بر پاسخگو بودن در برابر مردم تاکید کرد و گفت: مجموعه فوتبال فقط ما نیستیم و بنا نیست ما بهترین راه حل را برای پیشرفت این ورزش بدهیم پس شنیدن نقطه نظرات دیگران هم ضروری است.
تاج به مسائل فوتبال کردستان نیز اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین مشکل این ورزش در استان مسائل مالی است چرا که واحدهای تولیدی بزرگ و سرمایه‌گذاران برای حمایت مالی از ورزش وجود ندارند.
وی یادآور شد: در همین شرایط سخت و دشوار، تیم فوتبال بانوان کردستان در لیگ برتر خوب درخشیده و بازیکنان کردستانی از لحاظ تعداد، سهم زیادی در تیم ملی بانوان و فوتبال ساحلی دارند.
رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه تک کاندیدا و چند کاندیدایی در انتخابات هیات فوتبال چندان مهم نیست، اضافه کرد: احترام به پیشکسوتان و شنیدن حرف آنان، لازم است اما هر نظری را نمی‌توان اعمال کرد.
تاج بر لزوم توجه رییس هیات جدید کردستان به فوتبال ساحلی استان تاکید کرد و گفت: در استان محدودیت مالی هست اما با کمترین امکانات، می‌توان بیشترین بهره‌برداری را داشت ضمن اینکه حضور تیم‌های باشگاهی کردستان در لیگ‌ها رایگان است.

مجمع انتخابات ر یاست هیات فوتبال استان کردستان روز دوشنبه با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال برگزار و رضا رحمانی رییس فعلی این هیات برای یک دوره چهار ساله دیگر در سمت خود ابقا شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، رضا رحمانی به عنوان تنها کاندیدای این پست، با کسب ۲۲ رای موافق از مجموع آرای اعضای مجمع برای دومین بار متوالی به عنوان رییس هیأت فوتبال کردستان انتخاب شد.

برخی اعضای کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان شامگاه یکشنبه در نشست خبری، در آستانه برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال کردستان، نگرانی‌های خود را در رابطه با این انتخابات با اصحاب رسانه در میان گذاشتند و این رویداد را مهندسی شده عنوان کردند.
به گفته آنان، براساس بند ۲۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال، انتخابات هیات حداکثر باید تا ۹۰ روز پس از پایان کار رییس(چهار سال) برگزار شود اما براساس گفته اعضای کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان، ۱۰۰ روز از دوره چهار ساله مدیریت آن سپری شده ولی هنوز مجمع انتخابات برگزار نشده که این موضوع برخلاف اساسنامه است.
البته اعضای این کانون تنها نسبت به این موضوع شاکی نبودند بلکه شرکت دوباره رییس قبلی هیات به عنوان تک کاندید و حمایت‌های معنادار از وی، عدم پذیرش کاندیداهای دیگر توسط فدراسیون، دست چین بودن اعضای هیات فوتبال کردستان به نفع رییس قبلی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.
در حال حاضر حدود ۱۰ هزار ورزشکار کردستانی سازمان یافته در رشته فوتبال فعالیت دارند و سه باشگاه آبیدر سنندج(لیگ دسته سوم)، آوالان کامیاران(لیگ دسته ۲) و وچان کردستان(لیگ برتر فوتبال بانوان) مشغول به فعالیت هستند.