معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح این مجتمع در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: در فاز نخست همزمان با افتتاح مجتمع پشتیبانی اشتغال دام سبک ۱۱۰ واحد خانگی دام سبک با چهار میلیارد تومان اعتبار از سوی آستان قدس رضوی مورد بهره‌برداری قرارگرفت.

علی صادقی افزود: در مرحله دوم این طرح ۲۵۰ واحد خانگی دام سبک با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی اظهارداشت: مجتمع پشتیبان دام سبک در شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان دومین مجتمع پس از مشهد است که از سوی آستان قدس رضوی راه اندازی شده است.

معاون محرومیت زدایی آستان قدس رضوی تصریح کرد: کارکرد این مجتمع حمایت و پشتیبانی از اشتغال دام سبک در روستاهای منطقه سیستان است و روش های دامداری سنتی را به روش های علمی از طریق آموزش، اصلاح نژاد و پشتیبانی در حوزه بهداشت و درمان دام سبک دنبال می کند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر مهاجرت از روستا به شهر افزایش پیدا کرده است گفت: با ایجاد کسب و کارهای روستایی با سود اقتصادی خوب مردم مهاجرت معکوس خواهند داشت.

صادق با بیان اینکه آستان قدس رضوی نقش حمایتی، تسهیل گری و هدایتی دارد تاکید کرد: براساس پیش بینی‌های انجام شده از سوی آستان قدس رضوی هفت هزار واحد دام سبک خانگی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: ایجاد این طرح با محوریت نهادهای مردمی است و آستان قدس نقش تصدی‌گری ندارد و هر چه بتوانیم از نهادهای مردمی حمایت می‌کنیم.

معاون محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی سیستانی‌ها را مردمی سخت کوش، توانمند و دارای سابقه و شهرت در دامداری و کشاورزی دانست و گفت: آستان قدس از این ظرفیت و توانمندی برای رونق شغل دامداری در منطقه استفاده می‌کند.

مراسم افتتاح مجتمع پشتیبان دام سبک در روستای علی‌آخوند شهرستان زهک با حضور فرماندار، معاون آستان قدس رضوی، مدیران و مسوولان و مردم محلی حضور داشتند.