جعفر مروارید با حضور در بیمارستان “آریا” در مشهد ضمن جویای احوال استاد خواجوی و قدردانی از زحمات وی در اعتلای فرهنگ و هنر خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد این هنرمند هر چه زودتر سلامتی خود را بازیافته و از بیمارستان مرخص شود.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا, “ایرج خواجوی”، استاد و هنرمند پیشکسوت مشهور هنر نقاشی کشور از صبح دوشنبه هفته جاری به خاطر بیماری در بیمارستان آریای مشهد بستری و تحت درمان قرار گرفته است.

“استاد خواجوی” متولد ۱۳۱۴ در مشهد است، وی از پنج سالگی به فراگیری هنر نقاشی مبادرت ورزید و همچنین در ریاضیات و فیزیک کوانتوم نیز تبحر پیدا کرد و به گفته خودش نقاشی و هنر بود که او را به ریاضیات علاقه‌مند کرد.

استاد خواجوی پس از بازنشستگی به آموزش هنرهای تجسمی پرداخت و آثار متعدد وی در نمایشگاه‌های بسیار به نمایش گذاشته شده است.

بهمن ماه سال ۱۳۹۴ مراسم نکوداشت سه نفر از اساتید برجسته هنرهای تجسمی خراسان رضوی شامل “قاسم باسط‌راد”، پیشکسوت هنرهای تجسمی میناتور، “ایرج خواجوی”، هنرمند پیشکسوت نقاشی، “مهین اباصلتی” هنرمند دیگر در هنرهای تجسمی با حضور مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار شد.