به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، معاون درمان دانشگاه بیان داشت: یک مطب دندانپزشکی در شهرستان ماسال به دلیل فعالیت بدون مجوز پلمپ شد.

اسماعیل نور صالحی اظهار داشت: این مطب توسط دندانپزشکان دانشجو و بدون پروانه، تاسیس شده بود که در بازدیدی که توسط تیم بازرسان نظارت بر درمان حوزه معاونت درمان و کارشناس نظارت شبکه بهداشت و درمان ماسال، مطب تعطیل و پرونده برای اقدامات لازم به مراجع قانونی مربوطه ارسال شد.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل ازایرنا,وی ضمن تقدیر از زحمات پزشکان و دندانپزشکانی که در چارچوب قانون به ارائه خدمات درمانی می پردازند، افزود : فعالیت افراد بدون پروانه مطب معتبر و یا در دوره تحصیل تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده در بازدید های میدانی و یا گزارش های مردمی، با این افراد برابر قانون برخورد می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان همچنین افزود : یک موسسه پوست و زیبایی در رشت به دلیل دخالت در امور درمانی و تهدید علیه سلامت عمومی پلمپ شد.

وی افزود: این موسسه در محل یک باشگاه ورزشی در رشت دایر شده بود که پس از بازدید تیم مشترک بازرسان نظارت بر درمان، شبکه بهداشت مرکزی رشت و نماینده سازمان تعزیرات حکومتی ، به دلیل ایجاد موسسه پزشکی غیر مجاز و تهدید علیه سلامت عمومی پلمپ و پرونده از طریق کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه به مراجع قضایی ذیربط ارجاع شد.

وی از شهروندان گیلانی خواست هنگام مراجعه به مراکز ارائه خدمات سلامت، از مجوزهای قانونی وزارت بهداشت و درمان صادر شده برای مرکز، اطمینان حاصل کنند.