به گزارش  خبرنگار  جارچی اخبار  از یزد ، محسن حرازی زاده یزدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: سازمان داوطلبان هلال احمر در نظر دارد برای دومین سال متوالی، همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، ساعاتی از بلندترین شب سال را همراه با کسانی باشد که یلدا را تنها و دور از خانواده مانده‌اند؛ بر این اساس اعضای داوطلب هلال احمر استان یزد با یک شاخه گل به همراه‌سراها، بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و کودکان بی‌سرپرست رفته و لحظاتی را در کنار آن‌ها خواهند بود.

او با اشاره به این‌که داوطلبان هلال‌احمر در این طرح به سایر افرادی که نه فقط شب یلدا که شاید در بیشتر مناسبات در کنار خانواده خود نبوده و تنها هستند هم سر خواهند زد، افزود: بر این اساس، شب یلدا در کنار تلاشگران و خدمتگزاران به هموطنان در پایگاه‌های امداد و نجات هم خواهیم بود و تمامی هموطنانی که علاقه‌مند به همراهی با داوطلبان هلال احمر در شهرستان خود هستند، می‌توانند به این میهمانی بیایند.

حرازی زاده با دعوت از همه علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند کلمه یلدانه و نام استان و شهرستان خود را به شماره ۳۰۰۰۲۱۴۷ پیامک کنند تا داوطلبان هلال‌احمر با آن‌ها تماس گرفته و هماهنگی حضور را انجام دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: اگر هم علاقه دارند خود دست به کار شوند، می‌توانند با یک شاخه گل، به نزدیک‌ترین جایی که امکانش وجود دارد، سر بزنند و حتی یک نفر را از تنهایی دربیاورند. این افراد می‌توانند عکس اقدام خیرخواهانه خود را با هشتگ#یلدانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

او با ابراز امیدواری از اینکه جمعیت هلال احمر با اجرای این طرح موجب تسکین آلام افراد کم برخوردار در یلدا باشد، گفت: حافظ خوانی، اجرای برنامه‌های متنوع و شاد و همچنین تکریم و دلجویی از سالمندان و بیماران از دستاورد‌های اجرای یلدانه از سوی  داوطلبان هلال احمر بود.

سال گذشته طرح یلدانه در پایگاه‌های امداد و نجات و مراکز سالمندان، معلولان استان اجرا و با اقبال عمومی روبه‌رو شد.