به گزارش جارچی اخبار معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان گفت: بالگرد اختصاصی و امدادی این نهاد که پیش از این طی دوره‌های ۱۵ روزه در استان مستقر بود، از این پس بطور دائم در اصفهان استقرار خواهد داشت.

داریوش کریمی اظهارداشت: این بالگرد امدادی مدل ۴۱۲ با خلبان، کمک خلبان و تکنسین پرواز برای نجات حادثه دیدگان و امدادرسانی در کمترین زمان ممکن بویژه در مناطق سخت گذر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به غیر از اصفهان برای دیگر مناطق مرکزی کشور هم استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز طرح امداد و نجات زمستانه با مشارکت دستگاه‌هایی مانند پلیس راه، اورژانس، آتش‌نشانی و راهداری و حمل و نقل جاده ای، اضافه کرد: یک هزار و ۴۱۷ امدادگر هلال احمر در این طرح بصورت شیفتی حضور دارند.

کریمی با تاکید بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر نهادها افزود: این امر ارائه خدمات بهتر و کاهش هرچه بیشتر مصدومیت‌ها و حوادث را به دنبال دارد و  هماهنگی و همکاری‌ها در استان مطلوب است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای این نهاد اشاره و تصریح کرد: رهاسازی و حمل مصدوم، احیای قلبی و تنفسی و بستن طناب از جمله مباحث آموزشی است و در کنار آن دیگر مقوله‌های آموزشی نیز بطور جدی دنبال می‌شود.

کریمی درباره میانگین زمان حضور امدادگران هلال احمر در محل حادثه خاطرنشان کرد: بخاطر تنوع حوادث و سوانح، میانگین مذکور فرق دارد، برای مثال در حوادث کوهستانی این زمان بیشتر و در حوادث جاده‌ای کمتر است، اما میانگین امداد جاده‌ای ۱۰ دقیقه و ۲۰ ثانیه ثبت شده که رقم منطقی و مناسبی است.

وی با تاکید بر سفر در زمستان با رعایت موازین ایمنی اظهارداشت: این امر باید با آمادگی لازم صورت پذیرد، بی عیب بودن خودرو، همراه داشتن زنجیرچرخ و وسایل ایمنی، لباس گرم، غذای اضافی و دارو از ضروریات سفر در فصل سرد است.

شهروندان در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده‌ای و کوهستانی می‌توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به‌شمار می‌رود و ۴۳ بلای طبیعی شناخته شد در جهان ۳۵ مورد آن در ایران روی می‌دهد.