رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز گفت: براساس مصوبه جدید مجلس شهرداری نمی‌تواند تراکم فروشی مازاد داشته باشد که لازم است در بودجه سال آینده این مورد لحاظ شود.
محمدبافر بهشتی در جلسه هفتاد و هشتم کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز با بیان اینکه عملکرد درآمد و هزینه شهرداری منطقه یک در هشت ماهه نخست امسال ۴۴ درصد بوده که به نسبت ۵۶ درصد سال گذشته و عملکرد بالای ۸۰ درصدی سال ۹۶ کاهش عملکرد را نشان می‌دهد، اظهار داشت: باید علت کاهش عملکرد شهرداری منطقه یک معلوم شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از فارس، وی با اشاره به مصوبه جدید مجلس در خصوص تراکم فروشی مازاد در شهرداری‌ها گفت: در آینده نزدیک درآمد‌های شهرداری از تراکم فروشی کاهش خواهد داشت که باید در بودجه ۹۹ به این موضوع توجه جدی کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه بررسی عملکرد شهرداری با اشاره به عملکرد ۸ ماهه شهرداری منطقه دو اظهار داشت: کل تحقق بودجه‌ای منطقه ۲ در ۸ ماهه سال جاری، ۵۵ درصد می‌باشد که نسبت به تحقق ۴۶ درصدی سال قبل، رشد نشان می‌دهد.
بهشتی گفت: مدیران در عملکرد‌های خود با دید مثبت به مردم نگاه کنند.
وی ادامه داد: منطقه ۳ در ۸ ماهه امسال ۵۸ درصد تحقق درآمد داشته که نسبت به سال قبل افزایش عملکرد نشان می‌دهد.
داوود طالب‌نژاد شهردار منطقه سه در خصوص درآمد و هزینه این منطقه گفت: ارتش در واگذاری بخشی از محل پادگان همکاری نکرد که درسال آینده امیدواریم بتوانیم از طریق بلوک بندی ک اعطای پروانه بتوانیم درآمد ها را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: پرونده‌های بزرگی در کمیسیون ماده پنج درحال طی مراحل اداری هستند که با پایان مراحل اداری می‌توانند در درآمد منطقه تاثیر بسزایی داشته باشند.
رئیس کمسیون برنامه و بودجه در خصوص عملکرد درآمد و بودجه شهرداری منطقه چهار در ۸ ماهه امسال نیز گفت: عملکرد منطقه چهار ۴۴ درصد می‌باشد که نسبت به آمار گذشته تقریبا ثابت بوده است.
اکبر امجدی شهردار منطقه چهار در خصوص عملکرد این منطقه گفت: در منطقه چهار با مازاد نیرو مواجه هستیم که بخش بزرگی از بودجه منطقه را به خود اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: در بحث تخفیف های فصلی باید برای هرمنطقه الگوی تخفیفی اختصاصی تعریف شود و از اعطای تخفیف در مناطق برخوردار جلوگیری و در مناطق کم برخوردار درصد تخفیف افزایش یاید تا مناطق کم برخوردار شهر گسترش یابد.
محمد باقر بهشتی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه پنج ۹۰ درصد تحقق بودجه دارد گفت: تحقق بودجه این منطقه به نسبت سال گذشته که ۷۵ درصد بوده روند افزایشی نشان می‌دهد.
میرعلی اصغرنساج شهردار منطقه ۵ در خصوص عملکرد منطقه در ۸ ماه امسال گفت: شهرداری منطقه ۵ با مدیریت اقتصادی و از طریق راهکار های مختلف درآمد های خودرا به صورت نقدی یا اقساطی تامین می‌کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص عملکرد شهرداری منطقه ۶ در ۸ ماهه امسال بیان کرد: این منطقه ۷۵ درصد تحقق درآمد داشته که نسبت به ۴۴ درصد سال قبل افزایش نشان می‌دهد.
سامان احمدزاده شهردار منطقه چهار با اشاره به عملکرد این منطقه گفت: بافت مسکونی منطقه جزو بافت های فرسوده است اما با فعالیت در بخش صنعتی منطقه و تعامل مستمر شهرداری با صنایع موجود توانستیم شاهد افزایش درصد تحقق بودجه هستیم.
بهشتی در خصوص تحقق درآمد‌های منطقه ۷ در ۸ ماهه امسال گفت: منطقه ۷ در ۸ ماهه امسال ۷۵ درصد تحقق درآمد داشته که نسبت به ۴۳ درصد سال قبل رشد درآمد را نشان می‌دهد.
اکبر پورخردمند شهردار منطقه ۷ در خصوص عملکرد این منطقه در ۸ ماهه سال جاری گفت: در توسعه شهری باید از قطبی سازی مناطق جلوگیری کنیم تا مناطق برخوردار توسعه یافته تر و مناطق کم برخوردار فقیرتر نشوند.
محمد باقر بهشتی با بیان عملکرد ۸ ماهه شهرداری منطقه ۸ در تحقق درآمد ها گفت: این منطقه ۵۵ درصد تحقق درآمد داشته که به نسبت ۵۷ درصد تحقق در سال قبل کاهش دو درصدی را نشان می‌دهد.
علی مدبر شهردار منطقه ۸ در خصوص عملکرد این منطقه گفت: مناطق مختلف شهر استعداد‌های متفاوتی دارند، نمی‌توانیم با افزایش یا کاهش درآمد منطقه عملکرد یک منطقه را اعلام کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید در مناطق به سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار توجه شود گفت: پتانسیل‌های بخش خصوصی در مدیریت شهری مغفول مانده است.
محمدباقر بهشتی با اشاره به عملکرد مثبت شهرداری منطقه ۹ در تحقق درآمد‌های منطقه گفت: این منطقه در هشت ماهه امسال ۱۵۵ درصد تحقق درآمد داشته که در مقایسه با تحقق درآمدی ۸۴ درصدی در سال قبل رشد بسیار خوبی نشان می‌دهد.
رئیس کمسیون برنامه و بودجه با بیان عملکرد ۸ ماهه شهرداری منطقه ۱۰ گفت: این منطقه در هشت ماهه امسال ۶۱ درصد تحقق درآمد دارد که به نسبت ۴۰ درصد سال قبل شاهد رشد تحقق درآمد در این منطقه هستیم.