سمنان_حسین بابامحمدی: این جلسه با حضور مدیر و معاونین منطقه و به ریاست دکترحبیب الله خجسته پور معاون سیاسی،امنیتی،اجتماعی استانداری(معاون استاندار) ، فرماندار ویژه شهرستان شاهرود، فرمانداران شهرستانهای استان ومدیران کل استانداری ورؤسای سازمان جهاد کشاورزی و صنعت ومعدن وتجارت استان درمحل سالن جلسات ستاد منطقه برگزارگردید.
دکترعلی اکبر عربعامری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود درابتدای جلسه گزارش مفصلی ازظرفیت های اجرای طرح سهمیه بندی وافزایش نرخ بنزین وعملکرد شرکت درامر سوخت رسانی در ۹ ماهه اول سال و چالش های شرکت پس از اجرای طرح سهمیه بندی مانند ، حذف رمزکارت ، سهمیه های تخصیصی خصوصاً ناوگان عمومی داخل شهری ، خودروهای دو گانه سوزگارگاهی ، بدهی خودروهای دولتی واگذاری درسالهای قبل ، در خواست کارت المثنی برای خودروها، کسرسهمیه درصورت عدم سوختگیری صحیح ، افزایش تخلفات با دونرخی و سهمیه بندی بنزین و استفاده غیرمجازازگاز مایع در خودروها ارائه نمود .
عرب عامری تعداد جایگاههای بنزین نفتگاز وCNG استان را مازاد برنیاز استان اعلام کرد و با توجه به اینکه ظرفیت فعال جایگاههای CNG کمتر از۳۰% می باشد، توسعه جایگاههای CNG در دستور کار نبوده و تمرکز شرکت بیشتر روی نقطه یابی و توزیع جایگاهها متمرکز می باشد و از لحاظ سرانه جایگاه CNG استان در شرایط بسیار مطلوبی قراردارد.
وی اذعان داشت : تا قبل از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین ، نرخ افزایش مصرف بنزین در استان ۱۰ % بوده که با اجرای طرح مذکور با کاهش ۲۶ % مصرف بنزین مواجه شده و در مقابل در مصرف CNG با افزایش ۱۶ % روبه رو هستیم . در خصوص گاز مایع نیز که بعد از اجرای طرح به دلیل استفاده در خودروها بصورت غیر مجاز نیز با صف های طولانی در این خصوص مواجه هستیم . مصرف کنندگان واقعی گاز مایع روستاهای فاقد گاز طبیعی و برخی اصناف می باشندکه تامین به موقع و مکفی در روستاههای فاقد گاز طبیعی استان که نزدیک به ۷۰۰۰ خانوار می باشند بصورت ویژه پیگیری می گردد.
عربعامری اضافه کرد : مقدارگاز مایع توزیع شده بصورت ماهیانه معادل ماههاوسال قبل بوده ، لکن بدلیل افزایش نرخ بنزین وقیمت بسیارپایین گازمایع متاسفانه با افزایش مصرف ، بدلیل استفاده درخودروهامواجه هستیم که لازم است با برنامه ریزی و هماهنگی دستگاههای ذی مدخل موضوع مدیریت شود و شرکت ملی پخش فرآورده های که نفتی که وظیفه تامین به موقع طبق سهمیه های اعلامی را عهده دار می باشد، همچون گذشته وظایف خود را به انجام خواهد رساند.
به گزارش جارچی اخبار, مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود در ادامه به سامانه های نرم افزاری کنترلی شرکت و بازدید های هفتگی و ماهیانه ازجایگاهها به منظور بررسی عمکرد جایگاههادرخصوص کمیت وکیفیت فرآورده های مورد عرضه اشاره کرد.
دکترخجسته پور ضمن تقدیر و تشکر از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود و خوش آمد گویی به مدیران اجرایی گفت : اقتصاد به سه بخش صنعت ، خدمات ، کشاورزی تقسیم می شود و هر سه بخش به نوعی وابسته به فرآورده های نفتی می باشند ، که متولی توزیع آن شرکت ملی پخش می باشد. دربخش صنایع ، کارخانجات و کارگاه های تولیدی و .. ، دربخش کشاورزی نیز چه سنتی و چه صنعتی و صنایع وابسته آن نظیر دامداری و …. در حوزه خدمات خصوصاحمل و نقل و.. به نوعی موتور محرکه آنها سوخت می باشد که رسالت توزیع آن به عهده شرکت ملی پخش می باشد که با توجه به موقعیت جغرافیایی و محور مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب و موقعیت استراتژیک منطقه تا کنون مورد و چالش خاصی مشاهده نشده است .
وی در زمینه تامین سوخت خط ریلی و اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از فعالیتهای منطقه قدر دانی کرد و بیان داشت ، وجود این جلسات با عث افزایش آگاهی و تعامل و افزایش اطلاعات مدیران شده که می تواند در پاسخگویی به افکار عمومی راه گشا باشد.
خجسته پور با اشاره به بحث گاز مایع در استان گفت : با توجه به تعداد اندک خودروهای دارای مجوز در زمینه استفاده از گاز مایع ، تعدادی زیادی خودرو بدون مجوز و غیر استاندارد وجود دارند که بصورت غیر قانونی ازاین فرآورده استفاده می کنند که این امر هم در زمینه قانونی و هم در زمینه بحث خطر آفرینی استفاده از تجهیزات غیر مجاز نصب شده می تواند در استان مشکلاتی ایجاد کند که نیازمند بحث و بررسی می باشد.
لازم به ذکر می باشد در پایان فرمانداران و مدیران اجرایی حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات موجود پرداختند.