رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب‌شیر از برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای برای فعالان مساجد در این شهرستان خبر داد.
فرهاد جبارپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این کارگاه یک روزه با هدف آموزش شیوه ثبت فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی در پرتال بچه های مسجد و همچنین شیوه‌های کسب امتیاز در سامانه فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) و با حضور رابطان و مدیران مسؤول کانون های منتخب شهرستان برگزار شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با اشاره به این‌که ارایه مبانی سواد رسانه‌ای از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی یک روزه بود، گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ارتقای سطح سواد رسانه‌ای فعالان مسجدی برای حضور اثرگذار و هدفمند در فضای مجازی است.
جبارپور با بیان این‌که ۹۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان عجب شیر فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۱ کانون روستایی و مابقی شهری هستند که همه ساله در مناسبت‌های مختلف و همچنین طرح های فرهنگی و هنری میزبان خیل گسترده ای از نوجوانان و جوانان منطقه هستند.
وی بر لزوم توجه کانون های مساجد شهرستان عجب شیر به طرح ملی فهما تأکید کرد و گفت: ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد منجر به افزایش امتیاز استانی و ملی کانون ها و در نتیجه ارتقای جایگاه این نهادهای مردمی خواهد بود.
کارگاه یک روزه تبیین سند راهبردی و رویداد ملی فهما با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان عجب شیر برگزار شد.