مدیر جهادکشاورزی بستان‌آباد گفت: این شهرستان با تولید ۵۰ درصد محصول هویج استان آذربایجان‌شرقی، رتبه نخست تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از علی میرزانژاد روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه ۲۰ هزار تن هویج در شهرستان بستان آباد تولید می شود.
وی گفت: شهرستان بستان آباد از ظرفیت خوبی به لحاظ شرایط آب و هوایی و توان خاک زراعی برای کشت محصولات سبزی و صیفی مانند هویج و سیب زمینی برخوردار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: امسال در این شهرستان حدود ۴۰۰ هکتار از زمین های زراعی به کشت هویج اختصاص یافته بود
وی اضافه کرد: ارقام کشت یافته در این شهرستان شامل انواع بذر اصلاح شده و محلی می باشد که میزان بذر کشت شده در ارقام اصلاحی سه تا پنج کیلو و در ارقام محلی پنج تا ۱۰ کیلوگرم در هکتار است .
وی گفت: تولید این محصول موجب اشتغال حدود ۲ هزار نفر در این شهرستان شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد با اشاره به معضلات کشاورزان منطقه مانند پایین آمدن سطح منابع آبی و در نتیجه کاهش سطح زیرکشت و از طرفی کاهش قیمت این محصول و نبود بازارهای مناسب برای فروش و دخالت واسطه ها و نیز کمبود صنایع تبدیلی مناسب با توجه به ظرفیت های تولیدی شهرستان ابراز امیدواری کرد که رفع این مشکلات موجب افزایش بهره وری و ارزش افزوده و نیز افزایش اشتغال در این شهرستان شود.