مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از فعالیت ۸۲ پروژه در حال ساخت در ۱۹ شهرستان آذربایجان شرقی طی سال ۹۸ در حوزه گردشگری خبرداد.
به گزارش جارچی اخبار، مرتضی آبدار گفت: با توجه به لزوم رفع نیازها و ارتقا رضایت گردشگران در استان و با تلاش معاونت سرمایه گذاری اداره کل، جذب سرمایه گذار در زمینه احداث پروژه های مختلف زیرساخت گردشگری، در دستور کار قرار گرفته است به طوری که در سال جاری شاهد اجرای ۸۲ پروژه فعال سرمایه گذاری در ۱۹ شهرستان آذربایجان شرقی هستیم.
وی افزود: این پروژه ها به صورت همزمان در قالب احداث ۲۷ هتل ۲،۵،۴،۳ ستاره و ۲ هتل آپارتمان”، “۲۰ مجتمع گردشگری و ۴ اردوگاه گردشگری و یک مرکز تفریحی و سرگرمی”، “۱۵ مجتمع خدماتی بین راهی”، “۴ اقامتگاه بوم گردی”، “۴ واحد پذیرایی و ۳ سفره خانه سنتی” و “۲ مجتمع آبدرمانی” با نظارت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در حال اجراست.
وی با اشاره بر اینکه حجم سرمایه گذاری در این ۸۲ پروژه قریب به ۵۰ هزارمیلیارد ریال است، ادامه داد:«با سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی سرمایه گذاران و آغاز به فعالیت پروژه های یاد شده، برای بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه این اقدامات فرصت مناسبی جهت توسعه امکانات زیرساختی، ارتقا سطح کیفی و توزیع متوازن جذب گردشگر در شهرستان ها است، اظهار داشت: این پروژه ها ، در شهرستان های تبریز، بستان آباد، شبستر، جلفا، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، بناب، اسکو، هادیشهر، میانه، سراب، آذرشهر، اهر، مراغه، هشترود، مرند، خسروشهر و هریس در حال احداث است.