به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات‌ و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان, علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان در اولین سفر شهرستانی خود به شهرستان تیران و کرون که با همراهی ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مجید حججی فرماندار شهرستان و جمعی از مسولین شهرستان  صورت گرفت . ضمن بازدید از پروژه های راه و شهرسازی در نشست روسای ادارات این شهرستان حضور یافت.

قاری قرآن هدف از سفرهای شهرستانی را بازدید میدانی و آشنائی با پروژه ها عنوان کرد وگفت: با شرایط حاکم بر اقتصاد تنها راه پیشرفت پروژه ها اولویت بندی و انجام کار مشارکتی است.

وی افزود:با توجه به پراکندگی مسایل در حوزه عمرانی لازم است تا نسبت به اولویت بندی پروژه ها اقدام و با تامین منابع لازم  و با انجام کار مشارکتی  یک به یک آنها را به سرانجام رسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: آن چیزی که حایز اهمیت است ایجاد ارزش افزوده برای شهرستان هاست فلذا با کمک تمامی دستگاهها می توان پروژه ها را تکمیل و به بهره برداری رسانید تا ارزش افزوده آن شامل شهرستان شود.

قاری قرآن به طرح اقدام ملی ساخت مسکن در شهرستان اشاره داشت و گفت : خوشبختانه این طرح در شهرستان تیران و کرون  با آماده سازی ۵۰ هکتار و به دستور ریاست  جمهوری و به صورت پایلوت در استان کلید خورده و پیشرفت بسیار خوبی داشته که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث خواهد شد و با تسهیلاتی که در نظر گرفته شده تحویل متقاضیان واجدالشرایط خواهد شد.

وی در ادامه در رابطه با بحث بازآفرینی سه شهر تیران, عسگران و رضوانشهر گفت:متاسفانه با توجه به حوادث طبیعی رخ داده در کشور همچون سیل و زلزله, اعتبارات بخش بازآفرینی به استان تخصیص پیدا نکرده ولی با این حال با تخفیف عوارض ساخت و با ارایه  تسهیلات می توان بخشی از این مشکلات را  حل و فصل کرد.

وی اظهار داشت :خوشبختانه علیرغم وجود مشکلات در خصوص تخصیص قیر ۳۰۰۰ تن قیر طی دو سال اخیر دریافت شده که به شهرهایی که  مدارکشان کامل بوده تحویل شده و در این راستا نیز شهرستان تیران و کرون از این سهمیه برخوردار بوده است.

وی از دستگاههای دولتی خواست تا مطابق قانون, اراضی مازاد بر استفاده خود را با هر کاربری که موجود است به راه و شهرسازی تحویل دهند تا در راستای منافع همان شهر مورد استفاده قرار گیرد ضمن آنکه ۲۰درصد این اراضی می تواند در اختیار کارمندان همان دستگاه قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی  درخصوص محور تیران, سامان و تیران, چادگان گفت:پروژه تیران,سامان در حوزه شهرستان ۲۲کیلومتر است که حدود ۸ کیلومتر آن زیرسازی شده و حدود ۶ کیلومتر آن آماده بهره برداری است که به محض احداث دوربرگردانهای موجود در طرح, این میزان به افتتاح خواهد رسید.

۱۴ کیلومتر باقیمانده هم برآورد اولیه انجام شده که به ۲۲میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و مطالعات آن انجام گردیده است.

محور تیران, چادگان هم ۳۱کیلومتر است که ۱۸کیلومتر آن در چادگان انجام شده و ۱۳کیلومتر آن در شهرستان تیران و کرون در حال انجام است که بایستی با مشارکت شرکت عمران زاینده رود و شهرداری به اتمام برسد .

این مقام مسول با توجه به عمده مشکلات شهرستان در حوزه واگذاری ها اظهار داشت:هدف, کمک و همیاری به شهرداری هاست که این کار همواره در راستای قوانین و ضوابط واگذاری انجام شده و در این شهرستان هم سعی می کنیم تا در همین راستا اقدام نماییم.

Attachments area