منزل شهید حاج قاسم سلیمانی در ابتدای خیابان شهید رجایی (خورشید سابق ) کرمان مملو از جمعیت علاقمند به این سردار اسلام است و مردم به نوحه سرایی و عزاداری مشغول هستند.

به مناسبت شهادت سردار سلیمانی ساعت ۱۳امروز پس از اقامه نماز جمعه مراسم تجمع و راهپیمایی نیز در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت : ثمره خون سردار سلیمانی و همراهانش ختم حضور آمریکایی‌ها در خاورمیانه و پیروزی نهایی جبهه مقاومت بر اسرائیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: همان طور که در پیام رهبری فرهیخته نظام هم آمده است قطعا دوستداران این سردار بزرگ اسلام در جبهه مقاومت کم نیستند.

وی گفت: منتظر این هستیم که جبهه مقاومت انتقام خون سردار سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و همراهانشان را از استکبار جهانی و آمریکا بگیرند.

مسئولان ، ادارات و نهادهای استان کرمان هر کدام با انتشار بیانیههای جداگانه ای شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند.

رسانه‌های عراقی به نقل از مقام‌های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با ۲ خودرو از فرودگاه بین‌المللی بغداد خارج شدند، بامداد امروز(جمعه) هدف قرار گرفتند و هر ۲ شهید شدند.

گفته می‌شود سردار سلیمانی از لبنان وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شده است.

منابع رسانه‌ای عراق می‌گویند، بالگردهای آمریکایی هر ۲ خودرو را هدف قرار دادند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در پی شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در پیامی اعلام کردند: سه روز عزای عمومی در کشور اعلام می‌کنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌است.