مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پی شهادت سردار رشید و سرافراز اسلام و فرمانده سپاه قدس با صدور پیام تسلیتی عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی در عرصه فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت، طرحی نو در انداخت.
به گزارش جارچی اخبار، در پیام محمد محمدپور آمده است:
بسم رب الشهداء و الصدیقین
انالله و انا الیه راجعون
شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی؛ عابد عارف و عاشق پیشه در مکتب حسینی(ع)، مجاهد خستگی ناپذیر جبهه های نبرد با دشمنان بشریت و تروریسم جهانی، برای آحاد ملت بزرگ ایران و آزادیخواهان جهان بسی سخت و تاسف بار است. لکن این شهادت عظیم، خون تازه ای را در شریان های جهان اسلام و مقاومت، جاری خواهد ساخت.
وی با بیان اینکه در مکتب این سردار بی نظیر، فرهنگ ایثار، فداکاری، دفاع و مقاومت و استقبال از فیض شهادت، بارورتر شد، خاطرنشان می کند: هر قطره از خون پاک این اسوه ی مقاومت و ایثار، هزاران جوانه ی عشق به اسلام و ایران را در دل امت بزرگ اسلام خواهد رویاند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از طرف جامعه فرهنگی هنری و ادبی استان، شهادت این بزرگمرد عرصه دفاع از اسلام و کیان میهن اسلامی را به محضر حضرت ولیعصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم خداجوی ایران و نیروهای مسلح مقتدر و سپاه قهرمان، تبریک و تسلیت گفته است.