معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراغه به ۱۰۰ درصد رسیده گفت: این مراکز نیاز مبرمی به توسعه فضاها و تخت‌های بیمارستانی دارند.
حمید شکری روز یک‌شنبه در نشست مشترک اعضا شورای اسلامی شهر و شهرداری مراغه با تاکید بر لزوم تعامل بین دستگاه های خدمات رسان در راستای تحقق مطالبات مردمی افزود: این همکاری ها و تعامل ها، زمینه ساز توسعه زیرساخت های شهری است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی بر برنامه ریزی مناسب برای رفع دغدغه ها و نیز اجرای طرح های عمرانی از جمله در حوزه درمان تاکید کرد و گفت: تامین زمین مناسب برای احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی به عنوان یکی از طرح های بزرگ درمانی در این شهرستان با همکاری شهرداری در حال انجام است که باید تسریع شود.
شکری افزود: همچنین تامین زمین برای احداث خانه بازنشستگان، شفاف سازی در زمینه پرداخت سهم پنج درصدی آموزش و پرورش و نیم درصدی کتابخانه های عمومی از جمله مواردی است که باید از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مورد توجه قرار گیرد.
شهردار مراغه نیز در این نشست گفت: در راستای تامین زمین برای احداث بیمارستان، تاکنون بیش از ۵.۵ هکتار تملک شده و به زودی به صورت تهاتری در اختیار دانشکده علوم پزشکی این شهرستان قرار خواهد گرفت.
محمدرضا احمدی با اشاره به پرداخت مستمر سهم آموزش و پرورش از عوارض شهری افزود: پرداخت این سهم به صورت مکانیزه در حال انجام بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی ادامه داد: همچنین از بابت سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه تا سال ۹۶، حدود ۱.۱ میلیارد تومان از سوی شهرداری مراغه پرداخت شده است.
احمدی اضافه کرد: مطالبه باقی مانده از سهم نیم درصدی کتابخانه های عممومی به زودی به این نهاد پرداخت خواهد شد.
وی افزود: شهرداری مراغه در راستای توسعه زیرساخت های عمرانی شهر، با وجود مطالبه ۶۶ میلیارد تومانی از ادارات، از ابتدای سال تاکنون ۲۱ میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی هزینه کرده است.
عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز با انتقاد از سنگ اندازی برخی سمن ها در راستای اجرای طرح های عمران شهری گفت: متاسفانه برخی مدعیان فرهنگی، در مسیر توسعه و سرمایه گذاری شهری موانع اساسی ایجاد می کنند.
مرتضی باستانی افزود: تملک زمین بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و رفع مشکلات شهری از رسالت های شهرداری و شورای اسلامی شهر است.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و سینا با مجموع ۳۳۴ تخت بیمارستانی، مراغه را به قطب خدمات درمانی در جنوب آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.