مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد و طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور از زحمات مهدی قیصری تقدیر و بهزاد رضایی به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان منصوب شد.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور، در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد:‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی در نظام آموزش عالی کشور دانشگاه ویژه ای است و در چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی یکی از افتخارات کشور سیاست گذاری در آموزش عالی و برنامه ریزی مناسب و دستیابی به نتایج ای بیشتر برنامه ششم توسعه بوده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، از دستاوردهای انقلاب همیشه سر فصل و یا مهمترین آمار و توسعه ایست که در آموزش عالی داشته و  در بحث رشته ها ، مقاطع تحصیلی و فعالیت های پژوهشی و در همه ابعاد در بعد از انقلاب موفق عمل شده است.

محمدزاده تصریح کرد: آموزش عالی یکی از منحصر به فرد ترین بخش های دولت بوده که همیشه از برنامه توسعه جلوتر عمل کرده است. مهمترین رسالت آموزش عالی مهمترین تبدیل دانش به علم برای رفع نیاز جامعه بوده است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه در دو دهه‌ی گذشته در بخش آموزش عالی به فناوری توجه شده است، ادامه داد: در اموزش عالی باید به تجاری سازی هم توجه بشود و هنوز به حالت ایده آل نرسیده ایم.

وی افزود: طی ۲۶ سال فعالیت دانشگاه علمی کاربردی، اقدامات بسیار مفید و ارزنده ای انجام شد و در برنامه ششم توسعه نیز ۳۰ درصد سهم آموزش های مهارتی در بخش آموزش عالی متعلق به دانشگاه علمی کاربردی است.

کیفی سازی اولویت اصلی دانشگاه علمی کاربردی

مهدی قیصری با بیان عملکرد یکساله سرپرستی در دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: هدف دانشگاه علمی کاربردی کیفی سازی است و در استان اصفهان سعی کردیم برنامه های دانشگاه علمی کاربردی را به جد دنبال کرده و کیفی سازی را اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد:‌ سنجش و پایش حضور وغیاب دانشجویان از فعالیت های اثرگذاری بود که همراه با پایش مدرسین و سطح بندی مراکزعلمی کاربردی همراه شد و امید واریم این فعالیت های تاثیر گذار با ازمون متمرکز اتمام یابد.

سرپرست سابق دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: ایجاد خوشه های شغلی اتفاقی بود که نتیجه خوبی را به همراه داشت و با توجه وجود مراکز مشمول و معین مدیریت به گونه ای بود که پذیرش دانشجو در یکسال گذشته افزایش پیدا کرده است.

قیصری ادامه داد: در استان اصفهان در ورودی مهر سال ۹۸ حدود ۵هزار ۲۴۳ نفر دانشجو ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته هزار و ۱۰۰ نفر افزایش پذیرش دانشجو داشته ایم و ۷۳ درصد پذیرش دانشجو در منطقه شش کشوری متعلق به استان اصفهان بوده است.

وی افزود: در دانشگاه علمی کاربردی به برنامه های آموزشی اهمیت زیادی داده شده و درس کارورزی به صورت ویژه در دانشگاه علمی کاربردی اجرا شده است.

فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی کارآفرین می‌شوند

بهزاد رضایی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: خدای بزرگ را به خاطر الطاف بی کرانش سپاسگزارم و تمنا دارم این راه پر فراز و نشیب را بر بنده خویش هموار سازد تا بتوانم خدمت گذاری شایسته برای قشر فرهیخته دانشگاهیان دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان باشم.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه علمی کاربردی در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور علاوه بر توجه به علم آموزی و توسعه علمی علم آموزان و جوانان آینده ساز کشور با توجه به رسالت مهم خویش به آموزش های علمی و کاربردی مهارتی دانشجویان توجه دارد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان یک قطب صنعتی، فرهنگی و هنری و دارای  صنایع کوچک و بزرگ است تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن تاریخ غنی یکی از مهمترین شهر های تاریخی، هنری و فرهنگی کشور بشمار می رود که همیشه تاریخ ساز این مرز و بوم بوده است و انتظار می رود فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی این استان با توجه به آموخته های علمی و مهارتی بتوانند به راحتی وارد بازار کار شده و به افرادی کارآفرین تبدیل شوند.

رضایی ادامه داد:‌ جهت حفظ و توسعه فعالیت های دانشگاه نیازمند نیرو هایی هستیم که علاوه بر شناخت علمی، توانایی لازم برای انجام مسئولیت ها را داشته باشند و با توجه به شرایط کنونی کشور از لحاظ اقتصادی و منطقه ای و کاهش امید میان دانشجویان وظیفه ما به عنوان متولیان آموزش سخت شده است.

وی با اشاره به آنچه باعث موفقیت سازمان می شود، گفت: داشتن برنامه، اعتقاد به انجام آن و انجام فعالیت های گروهی و مطابق برنامه و ساختار های تعریف شده سازمان باعث پیشرفت و تعالی سازمان شده و خود محوری، فرد گرایی، سلیقه محوری و رفتار های غیر سازمانی از افت های سازمان به شمار می رود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: امیدوارم با پشتیبانی همکاران در واحد ستاد مرکزی، روسای دانشگاه علمی کاربردی کشور و مسئولین استان اصفهان از این مسئولیت خطیر به نحو مطلوب عبور کنم و با خدای خود عهد کرده ام که تمام تلاشم رابرای پیشرفت برنامه های دانشگاه جهت خدمت موثر به دانشگاهیان به کار بسته و در این راه از هیچ خدمتی فروگذاری نکنم.

رضایی ضمن قدردانی از روسای پیشین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، اظهار کرد: از زحمات روسای پیشین دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان قدردانی می کنم، تمام افراد دانشگاهی از هر قشر، گروه و جناحی برای من محترم هستند و از اعتماد ریاست دانشگاه علمی کاربردی کشور سپاس گزارم و امیدوارم به این اعتماد پاسخ مثبت بدهم.