رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ضروری است شهرداری هرچه سریعتر نسبت به مدیریت سگ‌های بی صاحب در سطح شهر تبریز اقدام کند.
به گزارش جارچی اخبار ، عبداله تقی‌پور در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز با بیان اینکه هدف از ایجاد کمیته حیوانات ساماندهی تمامی حیوانات بلاصاحب است اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم با زنده‌ گیری سگ‌ها اکوسیستم شهری را به هم بزنیم ولی سگ‌های بلاصاحب بسیار زیاد شده‌اند و موجب بروز برخی مشکلات برای شهروندان می‌شوند.
وی با بیان اینکه مسئولان شهرداری هرچه‌ سریعتر نسبت به رفع مشکلات موجود در زمینه مدیریت سگ‌های بی صاحب اقدام کنند گفت: تا یک هفته آینده گزارش این کار به کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر ارائه شود.
سعید نیکو خصلت عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه خواستار ارجاع موضوع مدیریت سگ‌های ولگرد به کمیته کارشناسی شد.
وی با بیان اینکه انتقاد بسیار آسان است گفت: باید زحمات تلاشگران این عرصه را دید، این موضوع باید بسیار دقیق ارزیابی شود تا شاهد ایجاد مشکلات دیگر نباشیم.
عبداله تقی‌پور در بررسی راهکار تدوین برنامه مدیریت بحران شهرداری تبریز گفت: در بررسی برنامه پنج ساله تاکید داشتم که برنامه‌ و آماری از مدیریت بحران در تبریز نداریم.
وی ادامه داد: امروز برنامه‌ای برای امداد رسانی در کوچه‌های دومتری که ۱۰۰ متر طول دارد و ساختمان‌های پله‌کانی در آن ساخته شده وجود ندارد.
تقی پور با بیان اینکه دامنه مدیریت بحران در تبریز بسیار گسترده است گفت: شهرداری برنامه‌ای از وضعیت موجود ارائه کند.