به گزارش خبرنگار جارچی اخبار ازیزد ، پیروز حناچی صبح امروز در آیین افتتاحیه یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران که به میزبانی یزد در حال برگزاری است اظهار داشت: تعداد شهرهایی که در دنیا و به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص به ثبت جهانی رسیدند بسیار کم است.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهری که به ثبت جهانی رسیده ظرفیت بسیار عظیمی باید داشته باشد گفت: این که یزد در بین این شهرها قرار دارد افتخار بسیار بزرگی است که نصیب یزد و ایران شده است.

 

وی تصریح کرد: امروز مفاهیمی در دنیا تحت عنوان پایداری مطرح می‌شود که سال‌های سال و قرن‌ها در زندگی مردم یزد آن هم در بستر سخت کویر به صورت کامل وجود داشته و یزد را به عنوان نمادی در این حوزه تبدیل کرده است.

 

شهردار تهران  با بیان اینکه شهرداری‌ها چه بخواهند و چه نخواهند و چه در قانون به آن اشاره شده باشد یا نه یک سازمان اجتماعی هستند بیان کرد: در نظام قانون‌گذاری ما همه اختیارات در این حوزه داده نشده ولی ناگزیر ما به این سمت در حال حرکت هستیم و اعتقاد من این است که در قانون اساسی، شوراها و ظرفیت آن به خوبی دیده شده است.

 

حناچی خاطرنشان کرد: در قانون شورای عالی استان‌ها هم‌طراز یک قوه دیده شده و ما باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم چرا که اگر این بهره‌‌گیری نشود، نقطه نظرات زیادی وجود دارد که این نظریه را رد کرده و یا حتی بر خلاف آن حرکت کند.

 

جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به ویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهرداران و شهروندان شهرهای ایران پیشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و تلاش خواهند کرد تا این نظام همچنان پایدار و با صلابت به مسیر خود ادامه دهد