معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تغییر نگرش در ارتباط با رشته علوم انسانی گفت: در این راستا همایش استانی دبیران رشته علوم انسانی در تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار، عاشور اکرمی، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نگاه ویژه به علوم انسانی در کشور، افزود: این همایش در این راستا و به منظور ارتقای دانش دبیران این رشته با همکاری مرکز ترویج علوم انسانی روز پنجشنبه ۲۶ دی در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در این همایش برای دبیران درس‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم و فنون ادبی، ریاضی و آمار ، فلسفه، جغرافیا و زبان انگلیسی کارگاه آموزشی ۲ ساعته برگزار می‌شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حاشیه این همایش نشستی بین مدیران مدارس دارای رشته علوم انسانی با مدیران مرکز ترویج علوم انسانی برگزار می شود، گفت: بخشی از ایجاد تغییر نگرش راجع به رشته علوم انسانی از طریق مدیران مدرسه‌ها انجام می شود چراکه مدیران نقش به‌ سزایی در مشاوره و راهنمایی والدین و دبیران راجع به این رشته تحصیلی دارند.
اکرمی، ادامه داد: لازم است تا مدیران در چنین نشست‌هایی چالش‌های خود را با هم درمیان بگذارند و کارشناسانی از مراکز مختلف از جمله مرکز ترویج علوم انسانی در جایگاه نهادی متخصص آنها را راهنمایی کنند و مشورت اصولی دهند.
وی یادآوری کرد: امید است تا دبیران با مشارکت خود در این همایش دانش آموزشی خود را افزایش دهند و سطح دانش تبریز در زمینه رشته علوم انسانی ارتقا پیدا کند.
همایش «ارتقای سطح کیفی آموزش در رشته علوم انسانی» پیش از این در ۶ استان خوزستان، اراک، سمنان، قزوین، مشهد و مازندران توسط مرکز ترویج علوم انسانی برای دبیران و مدیران رشته علوم انسانی برگزار شده و موجب رفع مشکلات دبیران ار ارتباط با چالش‌های تدریس و ارتقای کیفیت آموزش آنها شده است.
همایش «چگونه دروس علوم انسانی را تدریس کنیم؟» از مجموعه همایش‌های «ارتقای سطح علمی دبیران رشته علوم انسانی کشور» نیز به همت «مرکز ترویج علوم انسانی» با همکاری اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان آذربایجان شرقی پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ ساعت ۸ صبح تا ۱۱ در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آذربایجان واقع در تبریز- خیابان شریعتی جنوبی- اول والمان- جنب پارکینگ فجر برگزار می‌شود.
علاقه مندان برای شرکت در این همایش و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره‌ تلفن های ۰۲۱۶۶۹۶۲۷۴۵ و ۰۹۰۳۰۴۱۸۱۴۶ کارشناسان مرکز ترویج علوم انسانی تماس بگیرید.