قهرمان دوی ۴۰۰ متر کشور با بیان اینکه تمام تمرکزش را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو معطوف کرده است، گفت: افتخار می کنم که عضوی از خانواده بزرگ شهرداری تبریز هستم.
به گزارش جارچی اخبار، سجاد هاشمی که پس از قهرمانی در رقابت های لیگ بین المللی جام فجر شامگاه گذشته در میان استقبال مسئولان، دوستداران ورزش و خانواده خود به تبریز بازگشت، در خصوص چگونگی آماده سازی خود برای حضور در این مسابقات اظهار کرد: پس از مصدومیت هایی که داشتم، کاملا از دنیای قهرمانی دور بودم اما با تمرینات منظمی که به مدت شش ماه با یک مربی خوب در شهر ازمیر ترکیه داشتم، به روال قهرمانی برگشتم.
وی افزود: پس از این تمرینات که کاملا در حالتی شبیه به قرنطینه بود، من در مسابقات جام بین المللی فجر که حکم انتخابی برای مسابقات آسیایی و جهانی را داشت، حضور پیدا کردم و توانستم با ثبت رکورد ۴۷/۵۹ ثانیه در ماده ۴۰۰ متر داخل سالن، عنوان قهرمانی را کسب کنم.
این دونده پرافتخار تبریزی با اشاره به کیفیت مسابقات جام فجر، عنوان کرد: در این رقابت ها فقط چهار دونده از بین ۲۸۰ شرکت کننده جواز ورودی مسابقات آسیایی را کسب می کرد که خدا را شکر من هم یکی از این چهار نفر بودم. یک ماه بعد مسابقات قهرمانی آسیا در چین برگزار خواهد شد و پس از آن نیز مسابقات جهانی در این کشور به انجام می رسد و اگر خدا بخواهد، می خواهم پس از این دو تورنمنت با تمرینات سخت برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو برنامه ریزی کنم.
وی قهرمانی در مسابقات جام فجر را در سایه تلاش های چند ماهه خود دانست و افزود: ماده ۴۰۰ متر که تخصص من است دو مدال طلا گرفتم و در بخش تیمی چهار در ۴۰۰ متر نیز تیم ما قهرمان شد. ما برای این قهرمانی صدم به صدم ثانیه زحمت کشیده بودیم و برنامه داشتیم و خوشحالم و خدا را شکر می کنم که در مقابل مردم بخصوص همشهریانم روسفید شدم و امیدوارم مردم دعا کنند تا بتوانم در مسابقات آسیایی نیز با خوش رنگ ترین مدال به کشور برگردم.
هاشمی در پاسخ به این سئوال که حمایت شهرداری تبریز در موفقیت های او چقدر موثر بوده است، گفت: یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من، این است که عضو خانواده بزرگ شهرداری تبریز هستم و همیشه به این موضوع افتخار کرده ام و من از شهردار تبریز و دیگر مدیران شهرداری بابت حمایت هایی که از بنده داشته اند، تشکر می کنم.
وی ادامه داد: دکتر نیکوخصلت عضو شورای شهر تبریز برای استقبال من به فرودگاه آمدند و من ایشان را نه به عنوان یک عضو شورا، بلکه به نمایندگی از مردم تبریز در کنار خودم دیدم چراکه ایشان با رای مردم به شورا آمده و به عنوان یک ورزشکار تبریزی دستشان را می بوسم.