رسول راشکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۹۸روستای سیستان و بلوچستان در این مدت دچار سیلاب و آبگرفتگی شد.

وی ادامه داد: هزار و ۱۴۴ نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر سیستان و بلوچستان در ۲۵۲ دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۵۰۹ تخته موکت، هزار و ۵۸ تخته پتو و ۲ هزار و ۹۶۱ کیلوگرم نایلون، بیش‌از هزار و ۱۰۰ قوطی کنسرو و ۱۳۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته از جمله اقلام توزیع شده بین سیل زدگان این استان بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به هشدارهای قبلی اداره هواشناسی، اقدامات لازم قبل از بروز بارندگی آغاز و سه کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های قصرقند، فنوج و کنارک راه‌اندازی شد که با توجه به شدت بارندگی‌های قابل ملاحظه در استان و نیاز منطقه، یک کمپ دیگر نیز برای اسکان مردم سیلزده دلگان ایجاد شد.

راشکی تاکید کرد: در انبارهای امدادی این جمعیت در شهرستان‌های چابهار، کنارک، ایرانشهر، دلگان و فنوج به اندازه کافی اقلام موردنیاز ذخیره شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش جارچی اخبار؛ وی اظهار داشت: امدادگران و نیروهای هلال احمر همچنان با تلاش مضاعف در حال امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان هستند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که روز جمعه تا یکشنبه در سیستان و بلوچستان فعال بود بارش‌های قابل توجهی به همراه داشت به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده است.