رییس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز از برگزاری برگزاری همایش منطقه ای کانون های بازنشستگی در آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار، مهندس کریم صادقزاده تبریزی، که در بیست و‌یکمین جلسه هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تبریز سخن می گفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهادت جمعی از هموطنان و نخبگان در سانحه هوایی و نیز شهادت عده ای از هموطنان در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی گفت: همایش منطقه ای کانون های بازنشستگی ۱۰ استان از نهم تا یازدهم بهمن ماه در تبریز برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در طی این همایش سه کارگروه بیمه ای، درمانی و فرهنگی اجتماعی تشکیل و برگزار خواهد شد که امید می رود بصورت فعال در تمام این کارگروه ها حضور فعال داشته باشیم.
صادق زاده در ادامه به افزایش قابل توجه بودجه طرح کرامت رضوی در سال جدید اشاره کرد و گفت: خوشبختانه افزایش قابل توجه بودجه طرح کرامت رضوی خبر خوشی بود که طی روز های گذشته شاهد آن بودیم.
وی خاطر نشان کرد: طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی سال آینده ۳۰ هزار نفر در قالب طرح کرامت رضوی از زیارت مشهد و‌ دوره های آموزشی و فرهنگی با همکاری هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.
صادق زاده ادامه داد: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از بدهی های خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت کرده است که امیدواریم شاهد ارتقا کیفیت خدمات درمانی در مراکز دولتی با دفترچه تامین اجتماعی باشیم.
رییس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سال جدید و‌ موضوع افزایش حقوق و دستمزد اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که افزایش حقوق امسال بصورت واقعی و بر اساس تورم واقعی باشد و انتظار داریم مسئولین امر خانواده کارگران و بازنشستگان را بیش از این شرمنده خانواده خود نکنند، چرا که واقعا حقوق فعلی بازنشستگان و کارگران در مقابل این تورم افسار گسیخته کفاف زندگی این عزیزان را نمی ‌دهد.
وی ادامه داد: در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان از نمایندگان مجلس درخواست شده است که در بودجه سال ۹۹ طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت را لحاظ کنند.
در این جلسه راه اندازی کمیته های تخصصی کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تبریز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.