به گزارش جارچی اخبار؛رییس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: کاروانسرای شاه عباسی این شهر حدود ۴۰ سال به عنوان زندان در مرکز شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از آزادسازی، به طرح گذر فرهنگی تاریخی شهر سمنان اضافه می‌شود.
سید مسعود سیادتی افزود: کاروانسرای شاه عباسی سمنان از بناهای تاریخی مهم سمنان و دارای قدمت صفوی است، آروزی دیرینه مردم سمنان آزادسازی این کاروانسرا از داخل زندان بود و امید است این آزادسازی و انتقال زندان مرکزی به محل جدید تا اواخر بهمن ۹۸ انجام شود.
وی خاطر نشان این بنای تاریخی در گذشته مورد استفاده نادرست قرار گرفت و اضافه شدن بناهای دیگر به آن هزینه بازسازی این بنا را افزایش خواهد داد، این بنا پس از خروج زندان مرکزی، بر اساس طرح کارشناس اصلاح و در راستای حفظ بناهای تاریخی و اهداف فرهنگی، گردشگری بازسازی می شود و مورد استفاده عموم قرار می گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر سمنان ، با تاکید بر ویژگی های این بنای تاریخی در مرکز شهر گفت: انتظار جامعه ای بدون زندان دست نیافتنی است و در کشورهای پیشرفته نیز مکانی با کارکرد زندان وجود دارد، اما مکان یابی زندان اهمیت دارد و وجود آن در مرکز شهر چهره مناسبی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: دیوار حد فاصل کاروانسرای شاه عباسی و فرهنگسرای کومش تخریب شده است و با توجه به طرح ایجاد «گذرهای فرهنگی» در شهر سمنان، این منطقه نیز در گذر فرهنگی قرار خواهد گرفت.
سیادتی اضافه کرد: گذر فرهنگی این منطقه از کاروانسرای صفوی آغاز می شود و با هدایت آب و ایجاد فضای سبز در مکان خالی بین کاروانسرا و فرهنگسرای کومش ادامه می یابد، موزه سلامت در مرکز بهداشت تدین، بوستان خانواده، باغ فیض و میدان ارگ ادامه این گذر فرهنگی را تشکیل می دهد.