به گزارش جارچی اخبار ، دکتر ایرج حشمتی رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، دکتر فاطمه محمدی مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنجان و هیات همراه، ۲۴ دی ماه ضمن دیدار با مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت از خط تولید بازدید و در خصوص اقدامات زیست محیطی ذوب آهن اصفهان گفتگو نمودند.

مهندس یزدی زاده، دراین دیدار، توجه به محیط زیست را توجه به کارکنان شرکت دانست و گفت : ذوب آهن اصفهان به مباحث زیست محیطی توجه ویژه ای دارد و  از نظر کنترل آلایندگی فعالیت های خود در رتبه های برتر استان قرار دارد، چرا که همزمان با اجرای پروژه های توسعه ای ، پروژه های زیست محیطی را نیز عملیاتی کرده است . وی با اشاره به این که حفظ محیط زیست علاوه بر یک وظیفه ، جزیی از مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ نیز است، افزود : در زمینه حفظ محیط زیست اقدامات اصلاحی زیادی در دست اجرا و برنامه ریزی داریم و در برنامه های زیست محیطی خود، همکاری بسیار نزدیکی با سازمان حفاظت محیط زیست داشته و از رهنمودهای این سازمان بهره می برد .

مهندس یزدی زاده با اشاره به طرح های زیست محیطی شرکت گفت : آب گیری از لجن کنورتور و نصب ۷۴ درب فلکسیبل از اقدامات مهم شرکت در این زمینه می باشد . وی یاد آور شد : تمامی این اقدامات در زمان تحریم و کاملا بومی سازی شده و نقطه عطفی در صنایع کشور باشد .

وی گفت : ذوب‌آهن‌اصفهان تعهد بر حفظ و صیانت از محیط‌زیست در استراتژی‌های کلان خود را به عنوان یکی از اهداف کلیدی انتخاب کرده و در همه پروژه‌ها و طرح‌های خود به این مهم توجه ویژه دارد .

دکتر حشمتی، رییس سازمان محیط زیست استان اصفهان، ذوب آهن را یک صنعت استراتژیک دانست که اقدامات مثبتی در زمینه حفظ محیط زیست داشته است ، گفت : این بازدید در راستای برنامه های برنامه جامع محیط زیستی که توسط کارشناسان سازمان محیط زیست در ۳۸ محور تهیه شده، انجام گرفت . وی با اشاره به این موضوع که این برنامه جامع محیط زیستی در ذوب آهن به تصویب رسیده است افزود : امید است این برنامه جامع با توجه به نظرات کارشناسی دو طرف در فاز اجرایی قرار بگیرد .

وی سابقه ۵۰ ساله ذوب آهن را نقطه عطفی در صنعت فولاد کشور دانست و گفت : رفع گرد و غبار کنورتورهای فولاد سازی ، دریافت پساب شهرستان های اطراف و منطقه ، بازچرخانی آب صنعتی و استحصال دوباره آن از اقدامات بسیار مهم ذوب آهن اصفهان در بحث زیست محیطی است.

رییس سازمان محیط زیست استان اصفهان،  افزود : خوشبختانه با نظرات مثبت مدیرعامل ذوب آهن اصفهان امید است بخش باقی مانده از مباحث این شرکت در زمینه محیط زیست مرتفع و به زودی حل گردد.