نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: طی سال‌های گذشته یکسری سخت گیری‌های بی‌موردی در خصوص جوانان داشته‌ایم که باید این روش‌ها اصلاح شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز پنجشنبه در نشست مجمع استادیاران نواحی سپاه عاشورا، افزود: ما برنامه ریزی صحیح نسبت به جوانان نداشتیم و برخی سخت‌گیری‌ها انجام داده‌ایم اما در تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی جهان مشاهده کرد که از تیپ هایی مختلف جوانان شرکت کردند، بنابراین نباید امروز از جوانان غافل شویم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه یکی از اساسی ترین مسایل توجه به نیروی جوانان جامعه است، اظهار داشت: از آنجایی که جوان شاداب و اهل ریسک هستند به همین علت در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام رهبری مخاطب اصلی را جوانان قرار داده اند.
آل هاشم ادامه داد: تعلیم، تربیت، تزکیه و معنویت مسائل بسیار مهمی هستند که باید به آن توجه کرد و در قرآن کریم به موضوع تربیت قبل از تعلیم اشاره شده است که میزان اهمیت آن را در نزد خداوند نشان می دهد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس جوانان کشور چه در اوایل انقلاب چه در دوران دفاع مقدس و همچنین در تمام عرصه های تولید، سازندگی و در حال حاضر حضور فعال داشته اند و درست است، هرچند ریزش هایی داشته ایم اما در مقابل رویش های بسیار زیادی را شاهد بودیم که نمونه عینی آن شهدای مدافع حرم یا جوانانی که در ایام ماه مبارک رمضان مساجد را پر می کنند.
آل هاشم یادآآوری کرد: در ارتباط با بحث معنویت، واقعیت این است که اگر در مورد مسائل معنوی و اخلاقیات توجه بیشتری داشته باشیم ، جوانان به راه های صحیح هدایت می شوند و چون
جوانان به عمل و رفتار و کردار ما نگاه می کنند، ای بسا یک برخورد و رفتار و تعامل ما با آنها، می تواند مساوی با ده ها منبر اثرگذاری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه والدین در تربیت صحیح فرزندان نقش مهمی دارند، گفت: معلمان نیز به خصوص در دوران ابتدایی نقش مهمی دارند و اگر تربیت صحیحی داشته باشند در آینده موفقیت بیشتری را شاهد خواهیم بود.
آل هاشم مبارزه با فساد در جامعه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر جوانان را درست تربیت کنیم همین جوانان و افراد مبتکر برای مبارزه با فساد نیز آماده می شوند.
وی با بیان اینکه باید نسبت به پیشرفت ها و تکنولوژی روز جوانان را همراهی کرد، گفت: دشمن هم به این مسئله توجه کرده و آنها را هدف گرفته است، لذا باید مواظب بود و ذهن جوانان را آماده برای توسعه و پیشرفت کشور کنیم.